Papatyam1212 tüm gece sola dönük yatıyorum. Bebeğimin kilosu gelişimi hep iyi gitti, sağa dönük yatmaya başlayınca kilo artışı yavaşladı. Geri sola dönük yattım kilo artışı düzene girdi. Sağ tarafta bebeği besleyen damarlar var ve ezdiğinizde daha az kan gidiyor gece bebeğe. Tabi arada dönmek değil sadece sağa yatmak etkiler bence. Sırt üstü yatmak aynı sebepten önerilmiyor.
Çok sağa sola dönmeniz bebeğin de karında çok hareket etmesi demek ama bebek küçükken zaten kordon dolanmaz. Büyüyünce de sağa sola dönseniz bile bebek içerde sabit kalıyor yeri olmadığı için, yine dolanma mümkün olmuyor. Doktorlar daha iyi bilir tabi ama ben öyle bir şey duymadım hiç. Ayrıca kordon dolansa bile geri açılıyor, bebek içerde nefes almadığı için çok etkilenmiyor rahatsız olmak dışında bu süreçten. Son haftalarda kordon dolanması sıkıntı.