meltem_95 Kubra-Maytalman benim doğumum aralıkta olacak tam kış bebesi olacak inşallah 🥹 eskiden kundak fikrine uzak bakardım ama şimdi biraz daha sıcak bakıyorum. Sadece tam kundak da çocuğu çok sıkıyormuşuz gibi geliyor ve o görüntü beni rahatsız ediyor. Bir kısımda tam kundak da kalça çıkıklığından bahsedince acaba yarım kundak mı yapsam diye düşünmeye başladım
Kubra-Maytalman meltem_95 kundagi güzel yaptıktan sonra olacağını zannetmiyorum , ayak kısmını bi tik bol bırakırdım ben, zaten kimildanip kendi açıyordu, hatta ellerini bile zibindan dışarı ciksrmisligi var , 😅
Satisati Hiç kumdaga koymadım ama uyumadiginda kundakliyordum daha rahat uyuyordu birkaç kez öyle yaptım zaten yaz ayında doğdu kundak yapipda sıkmak istemedim oda rahata alıştı şuan eller kollari yayip yatıyor 😅
Bitaneanne Kara22 eski çağ ile ne alakası var canım benim uzmanlar ilk iki ay geceleri rahat uyuması açısından ve bebekte anne karnında hissettiği için öneriyor kundağı tabiki doğru bir şekilde
Mrsacar meltem_95 benim kızımın kolları hiç durmazdı ve yüzüne çarpardı sürekli uyandırırdı kendini bende yarım kundakta buldum çareyi ayaklar serbest kollar kapalı şekilde çok sıkmadan tabiki 🥰
bonik meltem_95 Bebeğim bir aylık kundak tulum giydiriyorum ya da müslin bezden yarım kundak yapıyorum çok sıkmadan. Uyurken birden kollarını kaldırıp sıçrıyor kendini uyandırıyor yapmazsam. Yaparsam daha derin ve uzun uyuyor.
Mrsacar meltem_95 bakalım sizin bebiş kundak sevicek mi sevmezse hiç yaptırmaz kundak aynı zamanlarda 2 ay arayla dopum yaptığım arkadaşımın oğlu hiç sevmezdi mesela o kundak yaptıkça ağlardı oda çareyi kollsrını pijama yada kilotlu çorabın içine sokmakta bulmuştu deneyebilirsin sende 😅
Frkubra Kubra-Maytalman inanın benimkiler bir yaşına girmişti kundak bezlerini veriyorlardı elime yap diye öyle yapmayinca uyumuyorlardi bende hafif sariyordum uyuduktan sonra aciyordum zaten iki ay sonra uyurken sariyordum uyuduktan sonra aciyordum
Kubra-Maytalman Frkubra sorudur bende havanın sıcaklığından dolayı bırakmıştım. Daha doğrusu o dönemde herkes birsey söylediği için çok sarıyorsun yok hava sıcak yok pişecek cocuk vs diye ben yaptıkça açıyorlardi. Çocuk böyle rahat uyuyamazmış sıcaktan vs diye. Sonra anladılar ki kızım kundaksiz uyumuyor o zaman hak vermişlerdi. Haklıymışsın vs dediler sonra da iş işten geçti.. Yani demem o ki en iyi siz anlarsınız çocuğunuzun halinden yapmak istiyorsanız yapın , yarım veya tam farketmez oyle de böyle alınıyorlar size sonuç olarak
Betul-97 meltem_95 Bebeğim kundağı kabul etmedi bende yapmadım zaten yaz ayında doğdu havalar sıcaktı isilik oluyordu ama şu an uyutmak için ayağımda kundak yapıyorum uyuyunca ellerini açıyorum
Mhtpdrmz06 meltem_95 kesinlikle yarım kundak 👍 ben hiç kundak yapmadım oğlumu o ayrı eşim tarafında kalça çıkıklığı genetik çünkü ama kızımda yarım kundak yapıcam bide kış çocuğu olucak zaten terlemez ama tam kundak yapmayın bacaklatın ayrık olması önemli. 2 aylıkken yumurtalıkları inmiş mi diye kontrole gittipimizde doktor kundak yapıyomusun dedi hayır yapmıyorm dedim hatta kayınvalidem yanımdaydı yap fiyorm yapmıyo dedi aferin sana kızım bilinçli annesin tam kundak kalça çıkıklığına sebep olabiliyo önermiyoruz demişti o yüzden sağlık sonucta hiç riske atmaya gerek yok derim ya yarım ya hiç bence
Frkubra Kubra-Maytalman aynen öyle mesela ben fransadayim hatta annem dedi tam kış cocugunolacak napacaksin bende dedim kundaklayip yatağına katacam kundaklayip dışarı cikacam dedim yapacak bişe yok bide burası öyle bı ülke ki bir ay yaz geri kalan hep soguk
Kubra-Maytalman Frkubra kesinlikle bende herkese dürüm yaptim diyordum , yapacak birsey yok . Çocuk bize göre değil biz ona göre şekilleniyoruz. Sağlıcakla büyütün insallah 🙏🌼