aslaninannesi7 Bende tam olarak sizin gibi düşünüyordum. Şu an 39+2 haftalığız. Hayalim hep normal doğum yapmaktan yanaydı. Kendi doktorum kararı bana bıraksada kendince sezaryenin artılarını anlattı ve kendisine çok güvendiğim için açıkçası kafam karıştı. Uzun bir süre nasıl doğum yapacağıma karar veremedim. Bebeğim benim yerime karar versin istedim; belki pozisyonu uygun olmaz ya da kilosu fazladır dedim ama her şey normal doğum için hala uygun :) 39+4 için sezaryen randevusu oluşturduk ve o zamana kadar gelirse normal doğum yapacaktık, gelmezse sezaryen yaparız dedik. Normal doğum olması için sürekli egzersiz yapsamda kızımın pek gelmeye niyeti yok gibi. Sanırım cuma günü sezaryenle final vereceğim. Bu süreçte herkes kendi serüvenini anlattı. Daha da kafam karıştı. Birisi sezaryen mükemmel derken diğeri normal doğumunu anlattı. Yani bu işin tam bir matematiği yok bence. Doktorunuza güveniyorsanız onunla ortak bir noktada buluşup ilerlemek psikolojik açıdanda çok rahatlatıcı oluyor. Kendi doktorumun sezaryeni daha makul bulmasının şöyle iki sebebi var;
-50 yaşından sonra her iki kadından birinde normal doğumun eksisi olarak vajinada idrar kaçırma görülmesi
-Genç yaşta yapılan normal doğum sonrası vajinaya atılan kesi yüzünden cinsel tatminsizlik
Doktorum kendi eşinede sezaryen yaptığını, ama aynı bendeki gibi eşinin normal doğum yapma isteği üzerinde önce normal doğumu bir süre beklediklerini; bebek gelmeyince de sezaryene karar verdiklerini söylemişti. Ben doktoruma olan saygım ve güvenimde öte böyle bir kararla kafamı rahatlattım. Umarım sende en kısa sürede kafanı rahatlatırsın. Sağlıkla kucağınıza alırsınız inşallah🙏🏻