Semaela
Progestanı kullanmaya başladıktan sonraki kontrolümde -ayda bir kere kontrole gidiyordum o zamanlar- benimde değişmemişti değerim. Canım çok sıkılmıştı, düzgün kullanıyorum neden yükselmedi diye. Bunu kafama çok taktığım için doktorumdan 4 hafta beklemenin benim için zor olacağını söyledim ve sağolsun 2 hafta sonrası için kontrol muayenesi oluşturdu. Yani toplamda 6 hafta sonra istediğimiz aralığa girmişti. Bu arada ben bir perinatoloğa gidiyorum. Bu yüzden ekstra içim rahattı, süreci daha güvenle ilerletiyordum. Doktorum 3mm altına düşerse kontrol ederiz, 2mm altına düşerse o zaman çok daha dikkatli olmamız gerekir demişti. Benim hep 2nin üzerinde olduğu için “canını hiç sıkmana gerek yok, günlük işlerinde de rutinine devam edebilirsin. Sadece takibi elden bırakmayacağız o kadar” demişti. Bu cümleside benim için çok önemliydi. Fitil olarak kullanmak tam olarak daha etkili mi bilmiyorum açıkçası, doktorum benden öyle kullanmamı istedi. Sanırım oral yolla aldığınızda yan etkisi daha fazla hissediliyor ilacın. Öyle bir cümle hatırlıyorum ama kafanızı karıştırmak istemem. Doktorunuz size ne diyorsa siz onu yapın. Çok yakın arkadaşımda aynı süreçten geçti ve 1,5 ay önce doğum yaptı. Çok normal bir durum artık bu, sizde birkaç haftaya istenilen aralığa geleceksiniz inşallah🙏🏻