NNewbabyy evet benim doğumumu ebeler yaptırdı. Benim gittiğimde açılmam 2 cm falandı suyum geldiği için gitmiştim. Benim oğlum 3600 gr doğduğu için beni birazcık zorladı ve kafası hep büyük gidiyodu ultrasonda da. O yüzden bi ebe karnımdan bastırmak zorunda kaldı. Diğer ebe de alttan bebeğin doğumuna yardımcı oldu. Ama rahat bi doğum geçirsende sanırım diğer ebeye yardımcı olmak için iki ebe yaptırıyolar doğumu. Ama korkulacak bişey yok inanın ve kendinizi doğuma hazırlayın. Doğru ıkınmayı bilmeniz sizin için çok faydalı olacaktır. Yoksa bağırarak sadece kendinizi yorarsınız. Benim ikinci doğumumdu ilkini de eğitim araştırmada yapmıştım. Sürekli alttan kontrol etmiyolar ama doğumu tetiklemek ve hızlandırmak için gelip uyarmaları sizin faydanıza olur. İnsanlar burda sürekli gelip elleriyle baktılar diyolar ama bence biraz abartıyolar. Doğumda rahimi uyarmak doğumu hızlandırmak demek. Ben direk acilden giriş yaptım suyum geldi diye. Alttan muayene edip nstye bağlayıp kanı alıp doğumhaneye çıkardılar beni aşağı yukarı 1 saat sonra falan doğumhanedeydim. Bir kez nöbetçi doktor geldi ama açıklığıma bakıp sen kolay doğurursun çatın çok müsait dedi. Doktoru sanırım aksi bi durum olması halinde çağırıyolar. Ama ben ebelerle doğum yaptığım için memnunum keşke doktor olsaydı demedim. Ebelerde doğum yaptırmak üzere eğitim alıyolar sonuçta. Sancımdan yatamaz hale geldiğimde yatmam için zorlamadılar. Kalkmama yürümeme izin verdiler. Doğumhanede pencere kenarında korkuluk gibi demir var oraya tutup çömelip ıkınmanı falan söylüyolar. Aklıma gelenler bu şekilde yine sormak istediğiniz bişey olursa sorabilirsiniz