Dghn Merhaba sevgili anneler Hamileliğimin son 1 ayında bu yazıyı mutlulukla yazabilir miyim diye çok hayal kurdum ve benim gibi hamilelik süreci yaşayan annelere umut olmak için yazıyorum Gebelik sürecim boyunca Ankara Bilkent şehir hastanesinde kontrollerime gidiyordum. Belki bilenler vardır şehir hastanelerinde randevu aldığınız doktorla karşılaşma ihtimaliniz çok düşük. Her kontrolde başka bir doktora dek geliyordum. Hamileliğimde herhangi bi ağrı kanama sorunum olmamıştı. 32. Haftada yine rutin kontrolüme gittim ve doktor herhangi bir problem olmadığını her şeyin yolunda olduğunu söyledi. Bi sonraki hafta şehir dışına çıkmam gerekiyordu içimin rahat etmesi için tekrar kontrol amaçlı hastaneye gittim. Doktor ultrasonla bakarken klasik o soruyu sordu son regl tarihinin ilk günü nedir? Ben cevapladım ve doktor bu çocuk çok küçük eşinde senin gibi minyon tipli mi sorusunu yöneltti. Eşimin minyon olmadığını bildirdim. Ekrana odaklı bir şekilde seni perinatojiye yönlendirmek zorundayım bi de onlar görsün dedi. Perinatoji doktoru bebeğimin yaklaşık 3 hafta geride olduğunu söyledi. Kilosunun normalin altında karın baş bacak kafa çapının da aynı zamanda altında olduğunu söyledi. Tabi o an dünya başıma yıkıldı. Beslenmeme çok dikkat eden birisiyim hamilelikte şeker tansiyon hiçbir durumum olmadı. Bunun neden olabileceğini sorduğumda senle ve yemen içmenle alakalı bi durum değil bu plesantayla veya bebeğe giden damarlarla alakalı olabileceğini söyledi ve hemen yatış verdi bana. Yatış verdiklerinde olası bi erken doğum durumuna karşı ciğer geliştirici iğneler yapıldı. Her gün nst kontrolü ve doopler bakıldı. Çok şükür ki normal olduğu için taburcu oldum ve haftanın 4 günü kontrole çağırıldım. Her gittiğimde yine geriden geldiğini söylediler. Detaylı bi açıklama alamıyorsunuz zaten böyle bi durumda. Bebeğin kilosunu bugün 1600 gram olduğunu söyliyorken ertesi gün gittiğimde 1900 gram olduğunu bi sonraki gün gittiğimde 1700 gram olduğunu söylüyorlardı. Ben çocuğumun bi günde bu kadar değişimini ağlayarak sorguladığımda ultrason cihaz farklılığı olduğunu söylüyorlardı. Yatış bu durumda bi çözüm değil çünkü bu durumun herhangi bi tedavisi yok. Eğer imkanınız varsa bu durumda her gün kendinizin nst kontrolüne gitmenizi öneririm. Çünkü hastanede ciddi anlamda psikolojik olarak daha çok çöküntüye uğramıştım. Artık 36. Haftaya geldiğimde 37. Haftaya girdiğiniz gün doğuma alacağız dediler. Korku dolu geçen o son hafta.. Sezaryenle doğuma alındım. Ameliyathane de ayıktırma odasında ilk sorduğum soru bebeğim iyi mi? Kafamı çevirdiğimde bebeğim sadece beni izliyordu. Allah herkese bu duyguyu nasip etsin inşallah. 2060 gram 44 cm doğdu oğlum. Önce küveze alınmadı fakat doğum sonrası rutin kontrollerinde şekerinin düşük olduğunu olduğunu ve hemoglobinin yüksek olduğunun sebebiyle küveze aldılar. 5 gün küvez sürecimizin ardından taburcu olduk. Çok şükür sarılık sorunumuz bile olmadı. En geç 2 saate bi emzirmeyle 22 günlük olduğumuzda 2840 grama ulaştık bile. Küçük çocuklar daha çok savaşçı olur derlerdi de inanmazdım. Doğruymuş. Umudunuzu asla kaybetmeyin. Bol bol dua edin ve kendinizi asla suçlamayın strese sokmayın. Bebeğiniz küçük olabilir minyon olabilir önemli olan sağlıklı olması. Bebeğiniz dünyaya geldiğinde siz zaten elinizden gelenin fazlasını yapacaksınız. Sevgilerle
gmzekls12 Dghn inş sağlıcakla büyür yavrunuz bende 32+1 im bugün kontrolümde bebeğim kilosu 1600 gr cikti 30 haftayla uyumlu dedi suyunda az dedi bugün ve yarın icin ciğer geliştirici iğne verdi morelim çok bozuk bebeğin hareketleri nasıldı sizde
Denizkarci Dghn çok güzel yazmışsınız, benim de bebeğim plesantadan kaynaklı gelişim geriliği var karın çevresi ve kilosu geride doktorum şuana kadar korkutmadı evet bende çok küçük doğmuşum ve küçük bebekler daha çok toparlanıyor Allahım bize bağışlasın onları
Canoski Dghn canim ck gcms olsun gözünüz aydin ne mutlu sana inslah bzde o günleri gorurz bzdede tek arter drmu vr besleyen damar tek suan icn bi glsm geriliği gzkmefi ama olblr dediler banad bilkentten memnun. Kaldinmi acaba bende yarın oraya başlayacağım 23 haftaya grdm bende 20 haftada tek damar oldgmuz ckti ortaya necati hancerlioglina aldm randvu Cook ovduler ama bilemiyorum tabi huyunu vs doktorun
Srpaly gmzekls12 benimde 21 haftadayım , 1 hafta geriden geliyor dedi , olası moral bozmaları işte doktorlar her zaman olası durumda en kötü şeyi söylemek zorundalar zaten . Kafanıza takıp strese giripte bebeğinize yansıtmayın bence. Düzelir yani 🥹🥹
Dghn gmzekls12 Amin inşallah Allah herkese sağlıkla kucağına almayı nasip etsin Benim suyumda her hangi bir azalma olmamıştı bebek hareketleri normaldi zaten doktor sürekli takip etmem gerektiğini ve 2 saat için de en az 10 kez hareket hissetmem gerektiğini söylüyordu
Emineeyigit Bende 35.haftadayım yarın 36.haftada olucam önce ayak uyluk kemiğinde gerilik görünüyor dediler sonra karın çevresi çıktı detaylı ultrasona gittim karın çevresinde sıkıntı görmüyorum dedi. Eşimin ve benim boyumu sordu. Ben 1.67 eşim 1.73 boyumuz. Boyunuz çok uzun değil ortalamaya göre normal sayılır kısa diyemem dedi. Haftaya bir daha gel dedi. Yani yarın tekrar gidicem kadın doğum doktoruma gittim biraz geride dedi yine de tekrar yarın bir kontrol edilsin ona göre netleşir dedi. Belki yapısal olarak küçük bir bebek olabilir dedi. Ama 1 haftadır ne yaşadığımı bir ben biliyorum. Yarın tekrar detaylı ultrasona gireceğim ne olur dualarınızda bana da yer verin çocuğum da bir sıkıntı çıkmasın gerçekten çok stresli bir durum🥲
Dghn Canoski Çok teşekkür ederim Allah razı olsun darısı size olsun inşallah Allah korktuğunuza uğratmasın 🙏 Benimde gelişim geriliğini tespit eden hocanın adı necatiydi soyadını tam olarak hatırlamıyorum maalesef