Herkes gibi bende Doğum hikayemi anlatmak istedim sonunda bu güzel anı 2. Kez tekrar yaşıyorum.
33 haftadan bu yana erken Doğum riskim vardı zaten bu konuda bir kaç post’a yazmistim 2 cm acilmam rahim duvari daralmasi ve bebek Doğum kanalindaydi bana evde full yatış verilmişti WC harici yataktan kalkmamami istiyorlardi bende bol bol dinlenerek gecirdim bu süreci kendi ailemin evindeydim annem ve kardesimin eşi her konuda yardimci oldular asla bana hic bir sey yaptirmadilar, 26 aylık kizimla bile hep onlar ilgilendi bu sekilde 36 haftaya kadar dayandim ve sonrasi hareketlenmeye başladım ama her kontrolumde 2 cm açılmam vardı..
14 eylul 37 +6 haftamda normal rutin kontrolum vardı hastaneye gittim acilde vermislerdi rdv çünkü kan tahlili ve 24 saatlik idrar tahlili yapmıştım idrarda protein kacagim yüksek çıkıyor bu durum bende ilk gebelikte’de, gebelikten öncede vardı ama bu arada yurtdisindayim burada fazla önemsiyorlar bu durumu.. herneyse tahlilleri verdim ve nst taktilar normalde sancilarim düzensiz vardı ama nst de hic sancim çıkmadı. Eve gönderdiler çarşamba gününe rdv verip, babam ve kiz kardesim getirmisti hastaneye onlarla arabayla donuyorduk eve 10 dk kalmisti vajinamda Bi tuhaflik hissettim sanki bir sey tıkanmış rahatsiz ediyormuscasina, bende oturdugum sekilden herhalde diyip biraz dogrulim dedim arabada sallanıp duruyor ben dogrulur dogrulmaz ılık su geldi ve azar azar gelmeye devam etti anladim ki suyum geldi. Eve varinca hemen arabadan ciktim kiz kardesime oncesi babami biraz oyala Eve yururken suyum gelmeye devam ederse gormesin o halde diye her neyse Eve gectim hemen lavaboya gittim ve bildigin su gelmeye devam ediyor. Mutfağa gectim sandalyeye oturdum hani en azindan karnimi doyurim öyle gidim dedim ama hiç yiyemedim istahim gitmişti ve sandalyeden azicik bile kibirdasam bildigin su gidiyor yani durmuyor. Ve sancilarim baslamisti artik. Annemler ambulansi aradi 15 dk sonra ambulans geldi ve direk hastaneye gittik. Hastaneye gittigimde direk dogumhane aldilar 3 cm acilmam vardı. Tamamen acilmamin olmasini beklediler bu arada epidural olmak istiyor musun dediler ve evet dedim zatén onceden anestezi ile görüşmüştüm. 20 dk sonra doktor geldi igneyi vurdu ilk,gebeligimde ben evde cektim 8 cm kadar sanciyi ama bunda suyum geldigi icin erken gittim ama sancim baya vardı igne vurduktan sonra karnimdaki kasilmalar hafifledi ama bebek 33 ten beri kanalda oldugu icin kanalda ittirdiginde kendini o sanciyi hep hissettim benim 2. Hamileligimde sanciyi daha güçlü geldi bana bilmiyorum önce suyum geldigi icin mi. Artik bebek kendini baya itmeye basladi ebeler cagirdim doguruyorum çocuk cikicak dedim ebe bakti ve acilmà tam dedi hemen doğumu baslattilar bir kaç ikinmamda 2. Meleğim kucagima geldi o kadar guzel bir duygu ki melegini kucagina aldiginda o çektiğin sanci yasadiklarin her şey ucup gidiyor o kadar güzel ki Allahim isteyen herkese yasatsin o duyguyu 🥰
21h30 da hastaneye geldim 00h30 ' da Meleğim kollarimdaydi. Kesilmem olmadi sadece bebegim zorladigi icin icerden küçük Bi yirtigim olmus 2 dikis atildi sadece cok küçük Bi yirtik oldugu icin. Kesilmenin olmaması için şu tavsiyeyi kesinlikle vermek istiyorum, kesinlikle doğru ikinmayi öğrenin, ben ilk hamileligimde ikinmayi becerememistim cok yorulmustum mecbur kesmislerdi. Bunda öğrendim ve ebeler dinledim kendimi yormadan doğru bir şekilde ikinarak kesik atilmadan dogumumu gerceklestirdim. Şuan kasiklarimda arada sanci oluyor onun disinda minigimde bende çok iyiyiz. 🥰 saatler sonra karninin bosalip bebeginin kucağında olmasi o kadar tuhaf ve güzel bir duygu ki umarim bekleyen, isteyen herkese en güzel sekilde nasip olur. Her zaman iyi düşünün iyi olsun, her kadının bedeni ayrı ve her cocuk hamilelik cok farkli. 2 hamilelik deneyimim oldu ikiside kız ve iki hamileligimde cok farklıydı bu yüzden kesinlikle kendinizi sartlayip hic bir şeyden korkmayın. Olacak olan her şekilde oluyor biz pozitif güzel bebegimizi düşünelim her sey bir şekilde oluyor. İnşallah daha kolay daha güzel dogumlar sizlerede nasip olur 🥰🩷