Doktorunuz sezaryen doğum yanlısı, söylediklerine itimat etmeyin. Korkutmaya çalışmış. 5 ay önce vajinal doğum yaptım, ilk doğumum olmasına rağmen doğumum çok kısa sürdü. Hastaneye yatışımın yapılma süreciyle vesaire toplam 3 saat sürdü. Epizyotomi kesiğim olmadı, yırtılmam olmadı. Epidural de almadım. Mekonyumlu su ile doğdu bebeğim, bunu dahi sezaryen bahanesi olarak sunmadı doktorum. Doğum bittiği an her şey bitti. Zorlayan çatala çıkmadan 20/30 dakika öncesi. Bebek baskı yapıyor, sancılarınız 5 dakikada bir girerken 15/20 saniyede girmeye başlıyor. Çatala çıktıktan kısa bir süre sonra doğum gerçekleşiyor ve o an çektiğiniz acının değdiğine, o rahatlama hissinin güzelliğine seviniyorsunuz. Vajinal doğum doğal akışı bozmadan ilerler, yani doğamızda var, yapabilirsiniz. Kötü, abartılı hikayeler okuyup strese girmeyin. Sağlıkla kucağınıza alın inşallah ❤️