Dünya Sağlık Örgütü’nün 2018 yılında yayınladığı raporda gebelik döneminde 2 doz tetanoz aşısı yapılma oranının dünya genelinde %72 olduğu görülmekteyken Türkiye’de bu oran yaklaşık olarak %55 civarındadır. Gebelikte tetanoz aşısı yapılmazsa anne ve bebek tetanoza karşı bağışıklık kazanamaz.
Nedense böyle şeyler en çok ülkemizde sorgulanıyor. Tetanoz aşısı 1960 yılından beri uygulanan bir aşıdır. Gebelik dönemimde yaptırdım şu an hamile olsam yine yaptırırım.
Yine okuduğum bir yazıdan alıntı yapmak isterim:
Tetanoz hastalığına neden olan Clostridium tetani isimli bakteri doğada toprakta, metalde, paslı yüzeylerde, hayvan dışkısında kısacası her yerde bulunabilen bir bakteri türüdür. Tetanozun kişiden kişiye bulaşma gibi bir özelliği yoktur. Bakterinin başlıca bulaşma yolu yüzeyinde bakteri bulunduran nesnelerin oluşturduğu kesikler veya yaraya bulaşan toz, toprak, dışkıdır. Bununla birlikte yenidoğan bebeklerde sık rastlanmasının nedeni göbek kordonunun steril olmayan bir ortamda temizlenmesidir. Normal şartlarda gebelikte yapılan tetanoz aşısı tam doz uygulandığı takdirde 10 yıl koruyuculuğa sahiptir. Ancak yukarıda sayılan bulaşma yollarından herhangi birisine maruz kalınması halinde, aşılamanın üzerinden 5 yıl geçmişse veya aşılama tam doz uygulanmamışsa tetanoz aşısının tekrarlanmasında fayda vardır.
Yani sanıldığının aksine sadece paslı bir neşterden bulaşmaz.
Aşı sağlıktır, aşılarınızı yaptırın lütfen. Asparagas olan hiçbir bilimsel dayanağı olmayan söylentilere kulak asmayın.