Bir de şu açıdan bakın eskilerde mutlaka düşük vakaları vardır, bizlerde de var ama bir sonraki gebelikte önlem alıyoruz çünkü nedenini biliyoruz. Eskiden doktor tedavi vs olmadığı için bir sürü düşükler ya da doğum sonrası ölümler oluyordu. Şimdilerin daha tabiri caizse nazlı olmasının sebebini ben yediklerimize ve dönemin stresine bağlıyorum. Yediğimiz herşey hormonlu ve katkılı. Üstelik dönem o kadar zor ki geçim sıkıntısı ayrı, kaygılar ayrı. İnsanlar stres topu gibi geziyor. Eskiden insanlar tarladan topladıkları ile besleniyor, temiz hava alabiliyorlardı. Şimdi heryer beton yığını, fabrika, iş hanı dolu. Temiz hava bile alamıyoruz. En kötüsü muhtemelen sigara kullanan nüfus çok fazla arttı. Yani üzerine düşmeyelim düşüncesini yanlış buluyorum, bu dönem takipli olmayı gerektiriyor, sebep çok. 💚