KurabiyeninAnnesi123 2 bucuk yaşında pomerian evladım var
Öncelikle eger sahiplenecegınız köpek yetişkinse çocuklarla anlaşması daha kolay oluyor
Ama yavru ise ırkına göre şimarık olabiliyor tuvalet eğitimi zor ama verilmeyecek birşey değil halıya da yapıcak koltuğa da yapıcak hatta diş çıkarma döneminde şahsi eşyalarını da parçalayacak bi süre seni de ısırır oynarken ama tabi dişleri yeni çıktığı için acıtmıyor sonra zaten 1 yaşına girince bütün bu huyları bi anda yokolup gidiyor
Benim çocugumun tuvalet eğitimi hem dışarda yapıyor hem evde kendine ait köpek tuvaleti var yaptığı yeri temizlemek zorundasın hergün ben balkona koyuyorum ve her gün hiç üşenmeden temizliyorum.dışarı çıkaramadığım günler oluyor illaki oraya yapıyor
Günde 2 kere sabah akşam olmak üzere dışarı çıkarman lazım hadi en kötü 1 olsun.
Sonuçta evinde besleyeceksin belirli ihtiyaçlarını bakımlarını karşılaman lazım çok masrafı var lükse kaçıp kaçmamak senin bütçene bağlı her sene olması gereken aşılar, 2 ayda bir yaptırman gereken parazit ilacı ,maması ,tüy bakımı ,pati bakımı oyuncakları, hijyenine dikkat etmen lazım hiç büyümeyecek bir bebek alıyorsun evine öncelikle bunun bilincinde olman lazım. Ve en önemlisi tüyü dökülüyor evet dökülecek belki az belki çok hergün taraman gerekicek. Yani şöyle söyleyim kızım istiyor die eve bir birey alıcaksan eger ilkaki onun sorumluluklarını da senin yerine getirmen gerekiyor kızın sadece sevmek oynamak için istiyor bütün bakımını hijyenini de senin sağlaman gerekiyor. Eger kızın yapabilirse bazı sorumluluklarını da ona verirsen mesela mamasını vermesi suyunu vermesi belli aralıklarla ödüllendirilmesi daha keyifli bir hale getirebilir
Ve öncelikle ben köpeğimi 2 yaşında kızları olan bi aileden sahiplendim çocuk hem köpeğe işgence eder gibi oynuyordu hemde aile köpeğin ihtiyaçlarını yerine getiremiyordu eğer senin çocuğunda böyle bir çocuksa o hayvanın bir oyuncak gibi kullanılmasına izin vermemelisin. Ama şunu da söylemem gerek çevremde gördüğüm kadarıyla her ne kadar zor gözükse dahi evcil hayvan ile büyüyen bir çocuk daha özgüvenli sorumluluk sahibi bağışıklığı kuvvetli bir birey oluyor. Ve birde çevre faktörü! Evde köpek mi olur çocuk hasta olur köpek pis olur tüyü dökülür aman bu evde yemek yenmez hatta şunu bile diyen olucak çocugunu yer parçalar 🤣 ne? Bunları da duymaya hazır olman lazım