Evet sonunda boş bir vakit bulup sizlere dolu dolu geçen doğum anımı anlatabilirim😁
39+4 oldum tam o zamana kadar doğum için başlatan egzersizler yapmıyordum çocuğumun aslan burcu olmasını istiyordum 😅 neyse Aslan burcu tarihine girdik artık gece 00:00 de dedim pilateste biraz zıplayayım neyse zıpladım birazda egzersiz yaptım sadece 3-5 dakika. Sonrasında saat 00:30 oldu arkadaşımla telefonda konusuyorum hafif bi su geldi tuvalete gittim doğum suyu olduğu aklıma gelmiyor dedim herhalde idrar kaçtı neyse temizlendim. Gectim koltuğa tekrar oturdum konusmaya devam ediyorum yine su geldi biraz hahshsha dedim haydaaaaaa bidaha gittim tuvalete dedim bu doğum suyu olsa şarıl şarıl akar bu işte bi terslik var. Her ihtimale karşı hastaneyi aradım gelin dediler. Neyse hazırlandım tam evden cıkacağız bir su geldi şelale mübarek😂 hemen koştum tuvalete durmuyor su depend giyidim gittik apar topar😅
Tabi bende sancı falan yok öyle. Doktor kontroller testler yaptı birsürü. Sancıma baktı dedi sancın var biraz ama açıklığın yok. Eve git yarın aksama tekrar gel randevu verelim. Ama eğer daha öncesinde bir sancın olursa gel dedi tamam dedim. Dönüş yolunda sancım başladı eve vardık sıcak duşa girdim sancım 5 dakikada bire düştü ama hastaneye gitmiyoruz ben evde geçirmeyi tercih ediyorum. Sabah 9 a kadar sancım 5 dakikada bir şeklinde devam etti. tabi o süreçte yatakta kıvranıyorum ama biliyorum açıklık yok. Açıklık olması içinde evde egzersizde yaptım tabi. Neyse sabah 9 dan sonra sancım 3 dakikada bire düştü ben bir sıcak duş bir egzersiz takılıyorum evde. Annem geldi eve annemle sohbet ediyorum sancı giriyor ben kıvranıyorum sancı gidiyor sohbete devam djdjdjsh neyse en son dayanılamayacak seviyeye geldi randevumu erkene cektim. Saat 12 de hastaneye gittik. Tabi giderken ben diyorum kesin açıklık yok beni eve geri yollayacaklar falan. Neyse hastaneye vardık kontroller yapıldı benim sancı ucuyor zirvelerde. Doğumhaneye aldılar hemen ama açıklığım yeteri kadar değil 4-5 cm dedi doktor. Neyse sıcak su istedim sancım için girdim küvete kıvranıyorum. O sancıyı tarif edemem çok değişik bir sancı benzer hiç bir acı yok.açıklık 10 cm olana kadar ıkınmamam lazım. Sancı geldiği an ıkınmada beraberinde geliyor. Sanki büyük tuvalet geliyormuş gibi ama ortada büyük tuvaleti yok. Baskıdan dolayı hissiyatı öyle 🥲 o ıkınmayı durdurmak çok zorlayıcı oldu bende. Geldiği an derin derin nefes alıyordum ıkınmıyordum. Daha sonrasında açıklık 10 cm e ulaştı ebe artık ıkınabilirsin dedi bu seferde ben ıkınamıyorum olacak iş değil😂 zorlaya zorlaya ıkınmaya başladım. Sancı her geldiğinde ben ıkınıyordum ama sancı süresinden dolayı uzun ıkınamıyordum. Tabi bide ilk doğumum tecrübe yok, öncesinde öğrendiğin tüm şeyler o an kafandan siliniyor. Neyse ıkındım ıkındım bebişin kafası çıkmış ben devam ıkınamıyorum allah dedim olmayacak galiba. Zorlaya zorlaya devamıda geldi ama orası benim için çok zorlayıcı oldu 🥺 sonra bebişimi kucağıma verdiler 🥹 gerçekten o an tüm sancı her sey geciyormuş🥹 ah o ne güzel duyguydu öyle. Ben 5 dk göbek kordonunu kestirmedim beklettim. Daha sonra küvetten cıktım plasentanın cıkışı için sedyeye alındım. Ordada ıkın anam ıkın😂 tabi bebekteki gibi olmadı daha rahat oldu. Sonrasında dikiş vs derken günü kapattık. Doğum 19:00 da oldu yani çektiğim sancı saatini siz düşünün 😂 ama şuan dehşet bir acı cektiğimi hatırlıyorum ama tam olarak nasıl bir acı olduğunu hatırlamıyorum.
Mucizevi bir olay gerçekten. Şuanda kucağımda uyuyor ben de bu satırları yazıyorum. Kokusu bana olan bakışları memeden süt içeceği zamanki heyecanları allahım hepsine değer. Rabbim isteyen herkese nasip etsin. Hamile olanlarada doğumlarında kolaylık versin. 🫶🏻
Bu arada suda doğum yapmasaydım ben kesinlike daha çok zorlanacaktım suda doğum düşünenlere şiddetle tavsiye ederim. Sıcak su sancıyı hafifletiyor🙃🩷