ZehraKarayel
Merhaba kizlar. Bastan uyarayim, objektif sekilde yazdim hikayemi. Korkutucu oldugunu dusunuyorsaniz okumayin. Bunun benim gibi dogumu cok kolay, gule oynaya yapildigini dusunenler icin beklentilerini gozden gecirmeleri ve cektikleri sikintida sok olmamalari bir de tabi yalniz olmazdiklarini bilmeleri icin yaziyorum.
Haftasonu suyum geldigi icin Pazartezi gunu (39+4'te) suni sanciyla dogumumu baslattilar. Istanbulda ozel bir hastanedeydim. Odada suni sanciyi fazla hissedemedim, dozu dusuk heralde, acin dedim. Tabi cahil cesareti, gonderin serumu gelsin dedim 😂 Dediler suanin tadini cikar, birazdan kapatin diye yalvarcan. Yok dedim hemsireye, benim canim yanmaz kardas 😄 gonderin gelsin, biran once kizima kavusayim. Gunlerin stresi var cunki sanci ha geldi ha gelcek diye, bir turlu gelmedi, neyse. Yukselttiler dozu. Meger ben suni sancinin ne menem bi sey oldugunu bilmiyormusum. Dogumu bebegin ciktigi andaki acidan ibaret saniyormusum. Oyle degil sevgili anne adaylari. Dogum sancisi (suni sanciya mahsus olabilir bu, cunki dogal sancisi rahatlama hormonuyla beraber salgilaniyor, cekmesi bir tik daha kolay olabilir, ama yine de cekenlere sormak lazim) en az dogum ani kadar zahmetli. Bogure bogure cektim, kapatin su serumu, allah askina kurtarin diye bagiriyordum. Ama cikardigim sesi kendim de taniyamiyordum, cunki acayip kendimden gecmis durumdaydim. Neyse rahimagzim kalin oldugu icin efasman (incelme) en az benimdi. 3 dogum daha vardi ayni gun. Bebegin basi da asagiya inmiyordu. Saatlerce sanci cektim, herkes dogurdu, ben de 8 cm ye ulastim. Forumda surekli gordugum bi konu, vajinal muayenenin aciyip acimamasi, kanayip kanamamasi meselesine de orda vakif oldum. Gebeligin ilerleyen haftalarinda bebek agirlastikca rahmin agirligi ve baskisi rahim agzini hafif makata (arkaya dogru) itiyor ve rahim agzi vajina yerine arkaya bakmaya basliyor. Tahminimce o kanayan ve cani yananlarin durumu bu. Yoksa daha once 38. haftamda ve 39. haftamda defalarca vajinal muayene olmustum, ne kanamis ne acimisti. Neyse doguma donecek olursak, annem ve esim surekli destek oluyordu, agriyi hafifletmek icin yuru dediler ama ne mumkun. Ne yapsam dayanamiyorum. Oldugum yerde esime birakiyorum kendimi. Dusa soktular, o biraz iyi geldi. Plates topunda oturdum ama bas asagi indikce dediler oturmicaksin. Comelceksin. Comeldim ama aci hafiflemedi, belki bas biraz daha asagi inmis, efasman olmus olabilir. Neyse 8 cm de doktorum bi igne yapti, rahim kaslarinin gevsemesi daha cok acilmasi vermesi icin. Sonra dogumhaneye aldi. Dogumhanede de catalda durmadim, bi comeldim bi kalktim. Doktorum ikin ve bebegi it diyordu ama gobegim hala yuksekti ve bebek inmiyordu. Deli gibi sanci ve ikinmalarin sonunda vajinamdan daha once gelenden cok daha fazla miktarda kan geldi. O an normal sandim ama ebe ve doktorun tepkisinden anladim ki her zaman olan birsey degil, bebegin basi rahimagzimi yirtmis. Neyse yapacak bisey yoktu, hic konusmadan devam ettik. Doktorum sakinlestirici igne yapti. Tabi bu asamada annem daha fazla dayanamadi ve cikti, sonuna dogru tekrar girmek uzere. Dogal dogumla ilgili bircok kitap okumustum ve normal dogumdan ote, dogal dogum istiyorum yani en az tibbi mudahale, ne spinal ne epidural istedim. Mecbur olmadigi surece sezeryana zaten karsiyim. Suni sanci da almazdim ama bebegin suyu gelmisti, bekledim bir gun, sancilanmak icin cok yurudum, merdiven indim ciktim, sonra mecbur kaldim. Doktorumla da onceden konusmustum, bana mumkun olan en az sekilde mudahale et diye. Tamam dedi, yataga baglamicam, epizyotomi mecbur kalmazsam acmicam, lavman yaptirmicam dedi. Neyse birkac basarisiz ve sonuc getirmeyen ikinmadan sonra ikinma hissi geldi ve daha onceki yaptimlarimin ikinma olmadigini bana gosteren olumune ikinmalar basladi. Bu arada biraz kaka da yaptim ama hemsire hemen temizledi. Neyse artik bebegin basi kanala indi, doktorum sakin bekleme, hemen cikmasi lazim, orda durdugu sure onun icin kritik dedi. Basinin cikmasi icin 2-3 buyuk ikinma gerekti. Dedi basi buyuk, kesi acmam gerekecek. Tamam dedim. Igne yapti ve kesti. Son nefesimi verircesine uzun ve tum gucumle ikindim, bebegin basi cikti. Ama ben de bittim. Neyse doktorum cenesinden yakalayip bebegi cevirmis. Yirtilma olmamasi icin bana sakin ittirme dedi. Tamam dedim, bebegi cevirip cikardi. Kocaman bir top gibiydi. 3650 beklerken 4 kiloluk bir bebek cikti. O zaman anladik bebegin neden inmedigini, neden yirtildigimi ve neden boylesine zorlu bir dogum oldugunu. Allaha cok sukur saglikli bir kizim var. Igneden korktugum icin dikis kismi burda defalarca okudugum kadar kolay gelmedi. Yani uyussa da ignenin girisi, ipligin gecisi, atilan dugumler hep hissediliyo. Once vajinal dikis atildi. Sonra anladilar icerde de yirtik var. Iceriyi de diktiler ama uzun surdu. Genel olarak doktorumdan memnun kaldim, isteklerime saygi duydu, defalarca eli makasa gitti ama kesmemek icin ugrasti. Ancak bebek cok iriydi ve toplamda zorlu bir dogum yaptim. Simdilik ikinciyi dusunmuyorum. Ancak gecer diyolar. Ins gecer, cunki dikislerle yenidogan bebege bakmak hic kolay degil. Ve instagramda takip ettigim o melek gibi sakin sakin dogum yaptiran, sanki hic aci yokmuscasina bebegi annenin bacaklari arasindan kayarcasina cikarip alan kadin dogum doktorlarina cok kizginim. Onlar dogumsa benimki neydi?! Dogumu cok kolay gosteriyorlar ve siz boyle bir beklentiyle giriyorsunuz doguma. Durust olmak lazim, hayatimin en zorlu gunuydu. Daha once benzerini yasamadigim aci, dehset ve stres yasadim. Hatta o kadar ki kizimi kucagima verdiler, onu gorcek durumda degildim. Neyse ki simdi evdeyiz, bebegime isindim, cok tatli ve saglikli. Kolayca emzirebildim. Ve her seye ragmen sukrediyorum Allah onu bize bagisladi.
Not: Simdi beni linc etmek icin hazirlananlar, istediginizi yazin, hicbirinize cevap yazmicam. Herkesin tecrubesi farkli olabilir. Ben benimkini paylastim
Hbsanneoluyo
ZehraKarayel öncelikle gözün aydın arkadaşım rabbim analı babalı büyütsün
Evet psikolojik olarak biraz yıpranmışsın ama ne yapmaya çalıştığını ne demek istediğini tam anlamadım kendin diyorsun DOĞAL DOĞUM diye ayrıca resmen çelişmişsin kendinle seninle birlikte doğuma girenler senden önce doğurmuş bu da demek oluyo ki her doğumun kendine özgü Bi şekli ver herkesin vücudu bir olmuyo
Sen çok acı çekersin başkası daha az çeker
En basit örnek kimisi 10 gün adet görüyor kimi 3 gün bu da demek oluyo ki herkesin bünyesi bir değil acı eşiği bir değil.
Ayrıca o instdgramda gördüğün doktorlardan biri benim kuzenimi doğurttu ve hiç kesi olmadan doğurdu kuzenim.
Ayrıca bak burda yazılanlardan cesaret almışsında normal doğum yapmışsın sen de diyorsun doğal doğumun ne kadar yararlı olduğunu
Şimdi napalm yani sen acı çektiysen sezaryanmı olalım❓
Normal doğum acı verdiğini herkes söylüyo Tabiki güle oynaya olmuyo ama Rabbim onunda sabrını verir kadının doğasında var Bi kere normal doğum