Selamlar. 35 haftalık hamileyim ve artık doktorumla doğum şeklimizi konuşmaya ve karar vermeye çalışıyoruz fakat ben bir türlü karar veremiyorum. Hayatım boyunca normal doğum yapmak istedim ve bebeğimin kilosu+pozisyonu normal doğum için şimdilik uygun. Doktorum her iki doğum biçiminide desteklesede daha çok sezaryeni mantıklı buluyor. Başlıca sebep olarak şunları sunuyor:
-Normal doğum yapan her 2 kadından 1inde 50 yaşından sonra idrar kaçırma yaşanması
-Vajinaya atılan kesik
-Normal doğum sonrası vajinada genişlemeye bağlı cinsel hayatta yaşanabilecek tatminsizlikler
Tüm bunları söylerken normal doğumun artılarından da bahsediyor tabii ki:
-Annenin hızla toparlanması
-Biyolojik olarak vücudumuzun buna hazır olması
-Sütümün hemen gelebilecek olması (bu benim düşüncem)
Tüm bunları düşününce işin içinden çıkamıyorum. Şimdilik 39. haftaya kadar suyum gelirse normal doğum yapmak için karar kıldık. Eğer suyum gelmezse 39. haftada sezaryen planlayacağız. Etrafımdaki her kadının bambaşka doğum serüveni var, kimisi 1 saatte kesik olmadan normal doğum yaparken kimisi saatlerce sancı çekip+doğuramayıp sezaryenle doğum yapıyor. Kimiside sezaryen doğum yapıp ertesi gün hiçbir şey olmamış gibi hayatına devam ediyor. Beni sezaryende en çok endişelendiren iki şey doğumdan sonra fazla sancı çekme ihtimalim ve sütümün gelmemesi. Yani uzun lafı kısası tecrübelerinize biraz ihtiyacım var. :) Siz olsanız nasıl bir yol izlerdiniz?