Geçtiğimiz perşembe günü kontrole gittim. Bebek 3.5 kg idi herhangi bir sancı yoktu, doktor bebek çok kilo almasın diye diyet vermişti, onu uyguluyordum.
Pazartesi günü sabah kalktığımda kanlı bi akıntı geldi. İlk başta çamur gibiydi ama sildikçe kanlıya dönüştü. Tek seferlik de değildi sildikçe geldi. Ama sancım vs hiçbir şeyim yoktu. Hemen hazırlandım hastaneye gittim. Hastanede açıklığıma baktılar 4-5 cm açıklığım vardı. Ama hiç sancım yoktu. Nstde de çıkmıyordu. Sonra biraz beklediler ve doktorum suni sancı takılmasını uygun gördü. Suniyle beraber açılmam yavaş yavaş ilerledi. Bu arada bu benim ikinci doğumumdu ve ilk doğumda suni sancı olmamıştı. Bana sorarsanız her ikisi de aynı derecede ağrılardı. Yavaş yavaş açılma başlayınca sürekli alttan muayene etmeye başladılar. Kendinizi kasarsanız hiç acımıyor. Hatta suyum gelmediği için bi çubukla patlattılar o bile acıtmadı. Bir anda açılmam 9 cm oldu ve doktor henüz gelememişti. Benim ıkınma hissim geliyordu ama doktor olmadığı için ebe parmağıyla bebeği içerde tuttu biraz. Sonra doktor geldi ve her sancı geldiğinde ıkındım. Kolay çıksın diye ebe karnıma bastırdı ama hiç ağrımadı. Bastırdığını hatırlamıyorum bile. Üç dört sancı sonrasında oğlum doğmuştu. 38+3 te 4120 gr 51 cm doğdu. 4 tane de dikişim var. Öğlen yaklaşık 13.00 gibi geldiğim hastanede 17.11 de doğdu oğlum.
Hamileliğimin 20.haftalarına kadar sürekli kustum, bulantıdan yattım. Hiç hareketli bir hamilelik geçirdiğim söylenemez. Siz yine de spor yapın beni örnek almayın😂 58 kiloyla hamile kalmıştım doğuma giderken 85 kiloydum önlenemez bir iştahım vardı. Şu an bebeğim üç günlük benim biraz kasıklarımda bacaklarıma vuran ağrılar var. Rahim toparlandığı için doktor normal dedi.
Normal doğum düşünenlere ufak bir tavsiye. İki normal doğum yapmış biri olarak diyebilirim ki sancı geldiğinde asla bağırmayın. Burundan derin nefes alıp ağızdan verin. O an sanki bağırmak rahatlatacak gibi geliyor ama değil. Nefes kontrolü çok önemli.
Bir de şunu söylemek isterim 10 yıldır anksiyete bozukluğum var. Aşırı panik bir insanım. Buna rağmen ikinci kez normal doğum yaptım. Bunu yazmamın sebebi anksiyeteli çok gebe var ve doğumdan korkmaları. Korkmanız çok normal, endişeleriniz çok normal, anksiyetesi olmayan da doğumdan korkuyor. Hiç bilmediğiniz bir olay çünkü. Korktuğunuz için kendinizi suçlamayın.
Umarım herkes kolaylıkla, sağlıkla bir avazda kavuşur bebeğine. Herkese hayırlı kolay doğumlar dilerim 🥰💙