BebekHrcn elay15 tabiki öncelik normal doğum anne içinde bebek içinde doğal ve kolay olanı bana göre ama herhangi bir risk veya sıkıntı varsa direk sezeryan olmalı ben bir normal bir sezeryan yaptım şimdi zorunlu ikinci sezeryan olacak karaciğerde ödem olmuştu benimde bebeğinde kalbinde sıkıntı çıktı hatta bebeğin kalbi yavaşlamış benimde durmuş acil sezeryan aldılar eşimden izin alıp
staRmama elay15 normal isterdim ama bebeğim sezaryeni seçti. Bende duramayacak noktaya gelmiştim zaten ama hiç açıklığım yoktu.
Eldgrn elay15 Normal doğum yaptım hepten desteklerim 4.5 saatte doğurdum toplamda başlangıç ve bitiş ama çok inanırım doğum şeklini bebeğin seçtiğine anne bebek için hangisi uygunsa o olmalı
Sibel3434 2 normal 1 sezeryan yapmış birisi olarak bı sıkıntı yoksa bebek de normal doğum dün sezeryan doğum yaptım gaz çıkarması yürümesi çok zor rabbım Yardımcımız olsun
Eylul11 Sibel3434 kesinlikle katılıyorum . Çok zor geçti normal doğumum . Sezaryen kolay dediler dün oldum bugün çıktım . Gaz sancısı karın şişliği yürümesi çok daha zor . Ama herkes aynı olmayabilir tabi
sryy Doğum şekli bi seçenek değil ne yazıkki bazen normalle baslayan dogum sğreci sezaryene dönebilşyor bazen de bazı durumlardan ötürü mecburi sezaryene gidilebiliyor. Dogum seklini ne biz belirliyoruz ne de doktorlar bebekler belirliyor aslında o sebeple kendini şartlama lütfen iki dogumunda kendinr göre zorluguda kolaylıgı da var
BebekHrcn sryy katılıyorum bende oğlumda normal olsun istedim son dakika sezeryan oldu bu tip değil başka zorunlu durumlar da olabiliyor anne adayının panik atak olması gibi veya çok fazla korkması gibi bunlar insanlara saçma gibi gelebiliyor ama panik atak veya çok fazla korkusu olan bir insan doğum sırasında nöbet geçirebiliyor kalbi durabiliyor bu tip durumlarda da sezeryan seçilebiliyor Tabii ki Devlet Hastanesi’nde yapmıyorlar Ama özel hastaneler buna Özen gösteriyor Ben iki çocuğumu da devlet hastanesinde doğurdum kızımı normal doğdum oğlumun normal olmasını çok istedim fakat karaciğerimin ödeminden kaynaklı Sancılarım çok fazlaydı kalbim dayanmadı oğlumun da kalp atışları yavaşlamaya başlayınca eşimden imza alıp apar topar sezeryana aldılar Yine tekrar devlet hastanesinde doğum yapacağım için sezeryan olacak zorunlu çok sordum tekrar normal doğum yapabilir miyim 5 sene geçti diye biz yapmıyoruz dediler açıkçası Özele de verecek mükem olmadığı için sezeryan olmak durumundayım
ikibaloglanannesi Oğlumu sezeryan ile dünyaya geldi açılmam ilerlemedigi için. Normal doğumu bilmediğim için benim de sezeryanim güzel geçtiği için sezeryan diyorum. Şu an da hamileyim sezeryan olacağım.
ulkutom elay15 eğer bir aksilik olmazsa normal doğum istiyorum ama diretmiyorum en ufak bi aksilikte bebeğim riske girmesin diye sezeryan olurum yeter ki o en sağlıklı şekilde gelsin
Tubatgn elay15 Her zaman derim. Anne ve bebekte sağlık sorunu yok ise, normal doğum öncelik. Bu arada her doğum kendine özel. Lütfen, doğum yarıştırması, kötülemesi yapanları dinlemeyin.
BebekHrcn Tubatgn yorumunuza katılıyorum doğum süreci insanın bünyesi ile de alakalı ben Normal doğumu çok rahat Yaptım fakat Sezeryanda fok zorlandım kaldıramadım ama çevremde sezeryan olan çoğu Arkadaşım çok rahat geçirdi insanın bünyesiyle kendi ile alakalı olan bir şeydir doğum kimsenin ki hiç kimseye benzemiyor benim çok zor dediğim katlanamıyorum dediğim durumda olan arkadaşlarım çok rahat atlattı O yüzden insanların nasıl doğum yaptığı değil Sizin Kendinizi nasıl doğuma Hazırladığınız Bence önemli çünkü Herkesinki çok farklı Hani derler ya erkeklerin askerlik anıları kadınlarında doğum anıları bitmez diye o hesap herkesin anısı farklı acısı farklı kimi ağır atlatır kimi hafif ama sonuç olarak minik evladınızı kucağınıza aldığınızda her şey biter tüm acılar geçer
Jasmine_can elay15 ben normal olsun isterim doğumum yaklaştı. Ama en ufak bir sıkıntı olursa sezeryana dönerim. Bebeğimi riske atmam. Zaten zor buldum.
sryy BebekHrcn valla bende üni hastanesinde dogum yaptım son ana kadar normal istedim doktorlarda öyleydi ama gebelik şekerim vardı ve bebegimin kilosu gün geçtikçr arttı 4100 ün üzerine cıkıldıgı an sezeryane alırız dediler bebegin omzu takılır risk alamayız dediler ben yine de dedim normal denemek istiyorum doktorr riskleri anlattı ve kendi istegimle sezaryen oldum iyiki de sezaryen olmusum hiç bişi hissetmddim brnim konforluydu rahat geçirdim cok sükür dogumun sekli deil de öncelik olarak anne bebegini. düşünüyor sonra kendini bende bebegimin sağlıpını düşünerekten ameliayt masasına yamayı terch ettm
ZeynepDuru17 elay15 sezeryan oldum hepsindede doğum doğum dogumdur ikisindede acı çekiyorsun ikisindede bebek dünyaya getiriyorsun ayrıştırma söz konusu olamaz die düşünüyorum herkesin o anki sağlık problemi neye el verişliyse o yönde ilerliyor ama rabbim herkese sağlıkla sıhhatle doğum yapmayı nasip etsin bı avazda kurtarsın diyorum nasip olsaydı normal doğum yapmak isterdim ama değilmiş onuda kafaya takmıyorum çok şükür rabbim normal olmazsa die sezeryan gibi bir seçenek sunmuş elhamdülillah herhalimize diyelim bı avazda kurtarsın Rabbim bütün hamiş anneleri 🤍🤲🌹
Marlaa Her ikisinin de avantajı ve dezavantajı mevcut elbette normal doğumda bebek doğum kanalında bağışıklığını güçlendirecek bir madde ile temas ediyormuş ve sezeryan doğan çocuklar buna maalesef maruz kalmamıyormuş bunun dışında bana vajinal doğumun riskleri daha fazla geliyor örneğin bebek doğum kanalında uzun süre kalırsa sorun olabiliyor nefessiz kalabiliyor kolu ya bacağı zarar görebiliyor kordon dolaşabiliyor vs tamamen doğal bir süreç olduğu için doktor müdahalesi de daha az olabiliyor ancak sezeruan doğumda bebek açısından risk unsuru olabilecek etkenler daha az olıyor çevremde çok trajik normal doğum hikayeleri var bazılarında bebekte kalıcı hasarlar oluşmuş dolayısıyla şahsı fikrim normal doğumdan korkuyorum beni korkutan acısı değil bebeğimin sağlığı bu sebeple sezeryan istiyorum
Linamira Marlaa söylediklerini yaşadım normal doğum diye direttim ve bebeğim çok etkilendi anladım ki normal doğum sanıldığı kadar risksiz ve kolay değilmiş