Herkese merhaba 😃 sonunda bana da yazabilmek nasip oldu vajinal doğum yaptım birazcık uzun olabilir k.bakmayiniz
31 yaşındayım ilk hamileligim daha önce hiç düşük falan bir sorun yaşamadım .hamileliğimde riskli bir kanama yaşamadım
bir kaç ay kusma arada ufak tefek sorunlar dışında genel olarak hamileliğim rahat ve pozitif geçirmeye çalıştım . Özellikle olabildiğince stresten uzak durmak için çaba sarf ettim bunun hamileliği ve çevremde özellikle doğumları zorlaştırdığını çok gördüm bebeklerin kolik olmasına bile neden olduğunu düşünüyorum .
Yürüyüş / vücudum izin verdiğince spor / genel beslenmeme dikkat ettim . Malesef hamileliğimin başında sigarayı hemen bırakamadım azalttım ve bıraktım 3. Ayı dolmadan . Ben yapı itibariyle başına gelecegi bilmek taraftari olduğum için pozitif olacak şekilde doğum videoları izledim ve Dr / ebeler takip ettim . Ancak çok sık olmayacak şekilde buradan da kötü hikayelerde okudum ki neler iyi gidiyor zannederken aslında işler tam tersine dönebilir onu da bileyim. Sonuçta benim de başıma gelebilir hasas iceriklerde bence bir tecrübe çok çok önemli
ASIL KONU : 22.08 tarihinde doğum gerçekleşti. 1 gece öncesi gece 11 gibi hafif sancılarım başladı ama herkes çok ciddi ağrılardan genel olarak bahsettiği için bunun yalancı sancı olduğunu düşündüm evde yürüyüş ahududu + adaçayı sıcak suya atıp demleme olarak karışık içtim. Sıcak dusa girip belime karnıma biraz su tuttum .Evde dolanıp durdum eşim uyudu ben biraz daha oturacağım dedim ancak ağrılar biraz daha arttı saat ⅘ gibi artık oturdugumda acılarım artmıştı sadece yürümek istiyordum artık bunlar doğum sancisi olabilir mi diye düşünürken eşim uyandi doktora gidelim kotuysen dedi ama ağrı sıklığı 20 dk bir/iki den düşmemişti ve hala katlanir seviyedeydi ne nişan vardı ne de su gelişi . Yok dedim bunlar adam dogurtmaz bir iki saat daha dayanalim direk kendi doktorumuza gidelim çünkü düşüncem hala sabah olunca geçebilir gibiydi . Sabah eşim kahvalti yaptı ise giderken ben de randevulari ayarladım oda izin alıp geldi . H.hane çantasını ve puseti yanımıza aldık ama hala dalga geçiyorum doktor nst ye bakacak kızım sen normal doğurma geç sezeryan ol bunlara mi acı diyorsun diye geyik muhabbetler .
Nst sancilarim hakkaten gece evde olduğundan azdı kapıda bak doğum değil dedim eşime . İçeri girdik doktor ne oldu iyi misin dedi. Oturamiyorum sadece yürümek istiyorum baskı var dedim. Nst ye bakmadan direk çatal a aldı ve dedi ki 5 cm olmuş bile hemen yatış yapıyoruz . 🥹🤗🥲🤣 Ahaaa dedim gerçek mi gerçekten doğuruyor muyum 🥲🥲🤣 saat : 12:10 odaya çıktık standart nst işte damar yolu açılması pilates topu geldi. Ebe geldi hareketleri söyledi yaparsın aferin işte standart gazlar verildi iki çeşit pijama almıştım elbise ve alt üst olarak .elbise olanı giydim sürekli gelip gidiyorlar rahat olsun diye . Aileler arandı . Bu arada eşimin işinden dolayi ailelerimize çok yakın bir şehir de değiliz yola çıktı herkes .
Asla annem dahil kimse ile telefonda konuşmadım ben doğuma odakliyim sen herkese bilgi ver bana dk başı kimse kaç cm kaç cm doğdu mu diye sormasın dedim . ( sırf bu stresi yasamamak için önden kismeyi kabul etmedik . Temizlik herşeyi eşimle kendimiz hallettik )
Doktorum geldi çorba dışında bişi içme yeme olurda sezeryane dönersek sanmıyorum ama sorun olmasın dedi . Sen akşam ortalama 6 gibi dogurursun dedi çıktı . Koridorda yürüyüş pilates topu öyle devam ederken saat 13.30 da hemşire geldi kontrole alttan bakmak için 6 cm olmuş sen nasılsın nasıl hissediyorsun dedi. Ben iyiyim dedim hala bana göre dayanilmaz değildi
Hareketlere devam dedi . Eşimin iş yerinden arkadaşı ve eşi yanimizda olmak için geldi kızı da severim ben onunla sohbet edip devam ederken Lavman yapıldı .
14.40 gibi ebe geldi açıklık kontrolü için 8 cm olmuş bile dedi . o sırada Nişanim geldi . ağrı esigimin bu kadar yüksek olduğuna hakkaten bende şaşırdım . Yada izlediğim nefes alma germe açma hareketleri hakkaten işe yaradı daha sakin karsiladim acıları .
8 cm olan acıyı şöyle tarif edeyim ; Adet sancısı orta siddetli yani bugün olacak gibi + idrar yolu enfeksiyonu var kuvvetli + orta duzeyli grip gibi halsizlik ile vücut ağrısı var. YANİ BENİM İCİN 8 CM BU 3 duruma AYNİ ANDA YAKALANMİS GİBİYDİ .
Doktor tekrar geldi bence akşam 6 yi beklemeyelim nst lerin güzel suyun gelmedi henüz bebiş gergin de değil sana 15/20 dk suni sancı verelim düşük doz doğur gitsin 😃 olur hocam dedim ve kabul ettim .
Saat 15.00 gibi gerçekten suniyi takınca ben hafiften rengim kaydı bı baskı bı baskı diyorum altıma edicem çekilin tuvalete gitmem lazım ebe tuttu elimden sana lavman yapıldı o kaka değil korkma bebek dedi doğuma haneye yürütmeye başladı beni ( ben koridorun son odasiyim başında dogumhane var yani ortalama 30 adım gibi ) ama yolun yarısında ben yuruyemedim sandalyeye oturttu hızlıca doğum hane kapısından girdik çatala aldı beni tam kontrol ederken suyum patladı . 3 ebe vardı 1 i stajyer +doktor sonradan geldi.
İlk 3 ikinmami ebelerle yaptım biraz su içtim ama artık baskı gerçekten zorluyordu kabız olmuşum ama karın ağrısı da çekiyorum . Doktoru aradılar kafayı gördük gelin diye. Doktor geldi biraz konuştuk ikinamadim . Bildiğiniz tüm gücüm cekildi kalmadı son ikinmalara .doktorum şakayla karışık kızdı hadi hadi sırada 3 sezeryan var sen supriz oldun bitir bu işi gidelim falan diyor ebeler gazlamalar devam bir kere daha ikindim ama yarısında bağırdım ikinmayi bırakıp işte hatayi orada yaptım . Bebek alnına kadar çıktı kaldı . Doktorum dedi ki demorolize oldun sakinleş öncelikle kesi atmak istemiyorum ama aticam sorun yok iyi geldin ama şuan bebeği riske atamam alnı kafa elimde . Uyusturdu 10 saniyede de kesi attı Oğlum Deniz im çıktı. 🥹🥹🥹🧿🥰❤️🌸 Çocuk doktoru geldi hemen .
Toplam 5 dikis var. Estetik yapıldı ve kendiliğinden düşecek . Artık acı 0 di o kadar rahatladım ki anlatamam dikerken acımadı. Şuan da acımıyor . Bebek silinirken eşimi cagirdilar duygusal anlar falan hemen yanıma verdiler çok şükür 1 saate sütüm geldi ebeler emmeyi gosterdi . Sağlık ile ilgili bir sorun olmadı bebiste hiç .
Doğum 15.31 de gerceklesti . Yani gece evde kendi çektiğim sancıları sayarsak 15 buçuk saat sancı çekmişim + doğum
Ama evde çektiğim sanciyi saymazsak ki ben saymıyorum h.hane nin kapısından girdikten sonra 4 saate doğum olmuş oldu .
Sadece son yarım saat zorladı 1 güzel oğul mutlu bir aile + 5 dikis sahibi olarak 24 saate kontroller yapılıp çıktık .
Bebiş emmeyi sevdi ama sütüm hala yeterli değil ebeler biberon ve emzik sakın verme ama sütun yetmezse şırınga ile beslemeyi öğretti öyle yapıyorum . Önce emziriyorum yerine koyuyorum 10/15 dk içinde nedensiz ağlarsa 5 ml mama çekip gösterdikleri gibi veriyorum.
Bekleyen tüm annelere Allah’tan sabır bol bol hareket ve iyi h.hane çalışanları ile karşılaşmalarıni diliyorum umarım benim ki kadar kolay bir dogumunuz olur 🥰🥰🧿🌸
Anne olmak için yanıp tutuşan tüm kız kardeşlerime de Allah’tan hayırlı evlatlar nasip etmesini diliyorum 🧿❤️🌸🥹🤗
Allah hiçbirimize verip azdirmasin yokluk verip aratmasın . Kimselere muhtaç etmesin ve vatana millete çevresine hayırlı evlatlar olsunlar amin 🥹🧿❤️🌸