denizleo09
Benim gebelik öncesi insülin direncim vardı bundan dolayı ölçüm cihazı aldım erken haftada ölçmeye başladım 16. Haftada şekerim yüksek çıkmaya başladı dahiliye doktoruna gittim diyetisyene yönlendirdi diyet eşliğinde 24. Haftaya kadar geldim ama ondan sonrası düzene girmedi açlık şekerim orantısız şekilde artıp azalıyordu doktorum insülin başlaması gerektiği söyledi 24′den sonra insüline başladık şuan 29 haftalığım.
Dilerseniz ölçüm cihazı alın yedikten sonra ölçersiniz dediğim gibi herkeste farklı seyrediyor künefe yedim bir dilim ama şekerim çıkmadı mesela , bir bardak süt şekerini çıkarıyor çok farklı gerçekten hamur işi , pirinç , makarna , beyaz ekmekten uzak durun azaltın dahiliye kontrolüne gidene kadar.
Bir dahiliye doktoru 1 haftalık ölçüm istiyor dilerseniz şöylede yapabilirsiniz doktora gitmeden 1 hafta önce ölçümlere başlayın günde 7 defa olucak şekilde açlık tokluk olarak sabah, öğle , akşam ve ara öğün ve yatmadan önce olucak şekilde elinizde ölçümlerinizle giderseniz doktor gereğini söyler genellikle 1 hafta ölçüm istiyorlar , diyetisyene yölendirir tekrar kontrol ve ölçüm ister
İnsüline başlatsa bile 1 hafta sonraya hem ölçüm hem kontrol ister böyle sık sık oluyor olmasıda gayet güzel kontrol altında olmuş oluyoruz.
Benim şekerim erkenden bildiğimiz için şeker yüklemesi yapmadık
Uzun süre aç kalmayın buda şekeri çıkarabiliyor , stresten uzak durun şekeri çıkarıyor eğer yüksek çıkarsa yürüyüş yapın diyabet hemşiresi şekerin ayaklarda biriktiğini yüksek çıkınca yürüyüş yapmamı söyledi yoğurt ve süt çok güzel düşüyor şekeri özellikle ev yoğurdu ben kendim yapıyorum yoğurdumu süt malesef çıkarıyor bende şekeri , endişelenmeyin herşeyin çözümü var diyet ile yola girmezse insülin başlarlar hepsinin yararı var şekeriniz düşücek bebeğiniz bir risk içerisinde olmayacak önemli olan doktorunuza güvenip tedaviye açık olmanız 🌸