bilgeeS devlette genelde 41e kadar bekliyorlar normal doğum olmasını. 40tan sonra 3 güne 1 kontrole gidiliyor daha riskli olduğu için. 41de hala açılma ve sancı yoksa müdahale ile doğum başlatılıyor açılmanız sancınız olursa ne ala olmazsa bir süre sonra sezaryene alınırsınız. Beni benim doktorum 21.saatte almıştı. Benden bir gün önce aynı hastanede doğum yapan arkadaşımı başka bir doktor 12.saatte almış seni yormaya gerek yok diyerek. Epidural anestezi normal doğumda veriliyor (sezaryen faslını bilmiyorum) ama çoğu devlet hastanesi vermiyor, ben istedim verilmedi. Spinal sezaryene alınırken ameliyathanede belinizden yapılan tek seferlik iğne. Hemen uyuşuyorsunuz sonra doğum. Bu arada damar yolu bile daha çok acıyor ilginç bi şekilde hiç korkutucu bişey değil♥️