Beetl_16 ben turkiyede yasiyorum ama yurtdisindan turkiyeye evlenince yerlestim o yüzden dogumlarimi yurtdisinda yapıyorum açıkçası turkiyede korkuyorum doktorlardan falan hemen aciklik az bile olsa direk doguma aliyorlar diye. İlk hamileligimde 8 cm aciklik ile gitmisrim hastaneye 10 cm oldu kendi sancimla, ama bebek kanala inmemisti suyum gelmemisti o yüzden hep beklediler. Epidural oldum öyle nefes aldim ve bebegin aşağı inmesini bekledik, gece 2h30 da gitmistim ne kadar uzun surerse sursun isterse sabaha kadar sürsün herhangi saglik sorunu yasamadigimiz sürece bebegin kendi istegiyle kanala inmesini beklicez dediler ciddende öyle oldu sabah 9 da kanala indi ve dogum gerceklesti aslada karnıma basma vb. şeyler olmadi. Yani anlamiyorum neden zorla dogurtmaya çalışıyorlar o yüzden cogu insanin travmasi oluyor normal dogumda cidden turkiye bu konuda eksik bu benim görüşüm tabiki ve bîldigim kadari ile turkiyede devlette epidural yapilmiyor sadece özeller yapıyor diye biliyorum ayrica az ônce bi arkadasimiz yazmis doğumu yavaslatiyor vs. diyip yapmamislar ya Allah askina hastanenin ne acelesi var yavaslatirsada yavaslatsin cocuk dogucak sonucta iste acele edip zorla dogurtuyorlar sonra isler ters gidince biz kadinlarda travmalar oluyor.. Allahim iyi insanlara, isini bilen doktor ebe hemsirelere denk getirsin insallah seni ve bizleri..