Kızlar merhaba, haftalardır burdan bende ikinci doğumum için hikayeler okuyorum.
İlk oğlum 2 yıl önce 37. Haftada normal doğumla dünyaya geldi, fakat tramvaydı çok müdahaleli bir doğum oldu.
İkinci oğlum bu sabah 3 saatte dünyaya geldi.39+1de 4000 kg 53 cm doğdu❤️ hemen anlatmaya geçiyorum.
- Haftadan beri çok güçlü fakat düzdnd girmeyen sancılarım vardı 1cm açıklık ile. 38. Haftada açılmam 3cmye yükseldi fakat sancılarım ilerlemiyordu. Sadece düzensiz güçlü nst de 100 çıkan ağrılar oluyordu ama yarım saatte bir. Artık çok yorulmuştum. 39. Haftaya girdiğimizde dün sabah randevumda doktorum artık doğum vaktinin geldiğini, bebeğin 3600 civarı göründüğünü fakat problem kilosu değil, kafa çapının çok büyük olduğunu söyledi. Bir kaç gün daha beklersek normalde çok zorlanacağımı o yüzden doğumu tetiklememiz gerektiğini belirtti. Membran sıyırma dediği işlemi uyguladı, genelde bu işlemden sonra 48 saat içerisinde bebek geliyor fakat gelmezse cumartesi günü yatış yapıp suniyle başlatıcaz dedi.
Sabah işlem yapıldıktan sonra, aksam bir saat yürüdüm, ananas hurma adaçayı yiyip içtim. Saat 22.00 da 10 dkda bir gelen ağrılar başladı düzene girmesini beklemek istediğim için gece 1 e kadar takip ettim her ağrı geldiğinde evin içinde hızlı hızlı yürüdüm, çömeldim asla oturmadım, doktor ağrı gelince yürürsen açılma olur dedi. Bende dediğini yaptım. Gece birde biraz hafifledi duşa girip iki üç saat uyumuşum. Saat 04.00 da aşırı şiddetli ağrıyla uayndjm baktım, sıklıklar 6 -7 dk arası eşimi uyandırıp hastaneye gidelim dedim. Doktorumuzu arayıp hastaneye geçtik. Hemşire kontrol edince 6-7 cm açıklık var diyip şaşırdı. Hemen yatışa geçtik, doktorumuz geldi muayeneyi doğruladı, fakat bebek kanala inmemiş baş yukarda sancı sıklığı 2 dkya düşmesi gerekşyor dedi. Suni ile ek yapıp ilerlemeye bıraktı. Daha sonra daha da artması için suyumu patlattı ve bir anda 1 dk da bir gelen çok uzun süren sancılarım başladı. Sabah 9.00 da epidural vermedi. Zaten açıklık çok uzun sürmez dayanalım dedi. Tuvalette otur vs. Zaman geçti. 09.30 da ıkınma isteği geldi doktorum odada ıkındırrtalım rahat edersin dedi, odada ıkınmaya başladım ve üç ıkınma sonra baş aşağı dayandı tabi o üç ıkınma geçirdiğim en sancılı süreçti ve beni çok yordu elim ayağım titremeye basladı bagırmaya basladım. Bebek kafasını görünce doğumhaneye indik yataktan çatala geçinceye kadar kafası çıktı ve bebeğim doğdu. Bu kadar hızlı olacağını asla tahmin etmiyordum. Hala şok içerisindeyim o 30 dk çok acılı ve çok değişik bir süreçti ama şuan bakınca sadece 30 dk sürdü. Her şey geçti dikişim yok, yırtılmam yok. Tombik oğluma kavuştum. Allah herkesin doğumunu su gibi akıtsın, kolaylık versin.❤️