Zmom Uygulamada yazıyor Vajinal ve rektal kültür analizi yaptırılacakmış bu haftalarda bu nedir bilen var mı? Devlet takipliyim ben mi doktora söyleyeceğim yoksa o zaten yapacak mı? Kan mı verilicek acaba
EksiErik Zmom selaaam, ve 37. haftalar arasında bakteri oluşumunu kontrol amaçlı olarak vajinal ve rektal kültür analizi yapılmaktadır. Gebe kadınların yaklaşık olarak % 25’inde görülen vajinal bakteriler anne adayı için zararsız olmakla birlikte doğum yoluyla bebeğe geçebilmektedir. Böyle bir durumda bebeklerde menenjit, kan enfeksiyonları, akciğer iltihapları görülebilmektedir. Yapılan kültür analizinde bulgulara rastlanırsa doğum sırasında antibiyotik enjekte edilir ve bebeğe bulaşma riski bu sayede en aza düşer. Kan testi degil yani suruntu alcaklar.
EksiErik aysenuraydin2 Doktordan doktora degisiyor bunu istemek ama tabi sizin oncesindeki durumunuzda cok onemli.. enfeksiyon falan var miydi?