Burada hep doğum hikayelerini okuyan biri olarak ben de kendi hikayemi paylaşmak istedim, birilerini rahatlatacaksa ne mutlu bana 🙏🏻 16 Ağustos Cuma günü 37. Haftamda rutin kontrol için doktora gittik. Çatı muayenemi de yapacaktı. Önce ultrason ile baktı. Bebeğin boynunda iki kere kordon dolanması olduğunu söyledi. Ben hep normal doğum istiyordum. Doktor risk almak istemediğini sezaryen ile alınabileceğini söyledi. Ama tercihi bana bıraktı. Eşimle ikimizde şok olduk, beklerken kötü bir şey olursa diye endişe duyduk. Ne yapacağımızı bilemedik. Doktor NST’ye gir sonra daha sakin bir şekilde konuşuruz dedi. NST’de sancılarım çıkınca ebe vajinal muayene yapmak istedi ve 5-6 cm açıklığımın olduğunu söyledi. bugün normal doğum yapabileceğimi söyledi. Yine şok olduk ama bir yandan mutluyum, normal olacağı için. Hemen yatışım yapıldı, ardından suni sancı verildi. O sürede ebe pilates topunda egzersiz vs yaptırdı, jakuziye girmemde yardımcı oldu. Özel hastanede yaptım ama ebe bu konuda çok önemli ben desteğini hiçbir zaman unutmayacağım. O sürede sancım çok olmadı 1 saat sonra suyumu patlattılar. Suyumun patlaması ile yarım saat içinde aynı regl ağrısı gibi ağrılarım başladı. Açıklığım 7 cm geçince doğum masasına aldılar, yarım saat içinde doğumum gerçekleşti. 14.00 civarı yatışım yapılmıştı 16.42’de bebeğim doğdu. Acı dayanılmayacak gibi kesinlikle değil. Şiddetli regl ağrısı gibi. Burada ebe desteğinin önemini tekrar vurgulamak isterim hem sözel olarak hem de fiziksel olarak aşırı destek oldular. Umarım herkes istediği doğumla bebişine sağlıkla kavuşur. Benim açılmamda etken o hafta asansör bozulmuştu merdiven çıkmak zorunda kaldım ve son haftalarıma rağmen hep evin içinde bile hareket halindeydim. Muhtemelen bunlar oldu. 🙏🏻🥰