Smh22 merhaba, yanlış çıkmıyor aslında çok çok yanlış bir bilgi ve klişe. İkili tarama testi bir tarama testi, tanı koymaz. Down sendromu, trizomi 13, trizomi 18 bu kromozomal anomalilere bakılıyor. Bebeğin ultrason ile ölçülen ense kalınlığı ve burun kemiği, anneden alınan kan örneği, annenin yaşı bunların hepsi beraber değerlendirilip bir risk raporu hazırlanıyor. Bu raporda bebekte anomali olur - olmaz gibi bir sonuç mümkün değil, çünkü sadece risk hesabı yapılıyor. Düşük risk mi yüksek risk mi diye bakılıyor. Yani kesin sonuç değil, düşük risk demek bebekte anomoli olmayacağı anlamına gelmiyor, yüksek risk olması da illa olacağı anlamına gelmiyor. Bu sebeple yanlış çıkıyor gibi saçma bir klişe dönüp dolaşıyor, yanlış olan bir şey yok risk düşük demek risk yok demek değil ki o düşük risk Allah korusun senin bebeğini bulabilir yani bu testin yanlış olduğu anlamına gelmez çünkü test sana zaten düşük de olsa risk var diyor. Ben ikili tarama yaptırırken fetal DNA gibi bir şeyden haberim yoktu, 36 yaşında olduğum için otomatik olarak yaş riski yüksek kombine risk ise düşüktü. Sonrasında doktorum fetal DNA testinden bahsetti, fetal dna da ikili taramadan çok çok daha fazla benim adlarını bile bilmediğim onlarca kromozomal anomali inceleniyor, bu da tarama testi, kesin tanı koymuyor ancakd doğru çıkma oranı %99,'un üzerinde olduğundan bu temiz çıkarsa içiniz rahat ediyor. İmkan varsa ikili hiç yaptırmadan direkt fetal DNA yaptirilmali bence. İkiliden önce bilseydim fetali ikili hiç yaptırmazdım, çünkü ikilide düşük risk çıkması asla içini rahatlatmıyor insanın 😊 tabii araştırdığım, doktorumdan öğrendiğim ve dilimin döndüğü kadarı ile açıklamaya çalıştım, tabi yine de benjm uzmanlığım yok tıp, genetik konusunda, hatalı bir şey söylemiş olmayı da istemem.