merhaba kızlar tüp bebek tedavisi görüyorum. O kadar stresli bir süreçki. Biz eşimle akraba evliliğinden kaynaklı iki tane tek gen hastalığı taşıyıcısıydık. Bu yüzden iki bebeğimizi doğmadan kaybettik. Sonra testler vs derken hastalıklarımızı öğrenip tüp bebeğe başladık. Ama ne önceki tek gen hastalıklarından kaybettiğimiz bebeklerde ne de bizde kromozal bir problem yok. İki bebeği tek gen hastalıkların kaybettik. Neyse tüp bebekde embriyolara PGT yapıldı. İki sağlıklı embriyo çıktı. Biz de dedik ki içimiz rahat olsun diye kromozom da baktıralım diye. Hiç beklemiyorduk ama Embriyolardan biri normal biri de 19. Kromozom da %40 mozaiklik çıkmış. Ben çok araştırdım ve bu bebeklerin büyük çoğunluğu hatta neredeyse hepsi sağlıklı doğuyorlarmış. Yani yaşamla bağdaşlaşan işte trizomi 21,18,13 ve X Y kromozomları mozaik çıktığında transferi uygun görülmüyormuş ancak işte geriye kalanlar kromozomlardan %50 ye kadar mozaiklik taşıyanlar transfer edilebiliyormuş eğer elde normal embriyo yoksa. Bende doktorumu arayıp o embriyo imha etmek istemediğimi ve ilk önce sağlıklı embriyomu sonra mozaik olanını transfer ettirmek istediğimi söyledim. Kabul ettiler. Rica etsem aranızda bu tarz durumla karşılaşanlar süreçlerini anlatabilirler mi ? Ve araştırdığım kadarıyla kesin sonuç için bu durumlarda sadece amniyosentez kesin sonuç veriyormuş. Çünkü plesentata hasarlı kromozlar oluyor. Sizilerimde sürecinizi öğrenmek istiyorum