Öncelikle yaziya baslamadan sunu belirteyim ki normal dogum korkusu olan biriydim ve bastan beri sezaryen olsam mi kararsizligim vardi. Konya’da yasiyorum ve Ali kemal Belviranli hastanesinde gebelik egitimi aldiktan sonra doguma bakis acim degisti ve korkularim buyuk oranda gecti.
6 agustos gunu gece 3te suyumun gelmesiyle anladim dogumun basladigini o andan itibaren hastaneye gidene kadar sicak dus ve egitimde gordugum hareketleri yaptim ve bi anda agrilarim siklasti. 6 gibi hastaneye gittim ama acikligim 2 cm olunca moralim cok bozuldu cunku kasilma aralarim sıktıve 30 40 saniye suruyordu. Saat 9a kadar kasilmalarim artti ama acikligim yavas ilerliyordu. Suni sanci verilmesine karar verildi, ben suni sancidan da cok korkuyordum ama normal kasilmamdan farksizdi tabi herkesin bunyesi farkli. Suni sanci takildiktan sonra acikligim cok hizli ilerledi ben tabi hala cok modsuzum aciklik 3 cm saniyorum ama ebem beni cok motive etti. Acikligin cok onemli olmadigini, onemli olanin rahim agzinin inceligi oldugunu soyledi. Acikcasi 7cmden sonrasi zordu, nefes egzersizlerini cok uygulayamadim o noktadan sonra. Ama iyi tarafi su ki 7 cmden sonrasi cok kisa suruyor. Sicak dus, pilates o kadar iyi geliyor ki mutlaka bunlari yapin kasilmalarin siddetini hafifletiyor. Bir de perine masaji rahimi cok yumusatiyor. 7 cmden sonrasi 15 dk surdu benim dogumumda 15 dakika sonra ıkınma hissim geldi ve kızım doğdu 🥲 yaşarken hic pozitif gelmiyor o anlar cunku kasilmalar insani yoruyor ama ustunden zaman gecince ve dikis vs olmayip cabuk toparlaninca aslinda ne kadar pozitif bir dogum oldugunu anliyorsunuz. Ve kesinlikle o anlari unutuyorsunuz o kasilmalari aklima getirmeye calisiyorum ama asla hatirlamiyorum nasil bir aciydi. Son olarak konyada olanlara tavsiyem bu egitime katilin, hastanenin poliklinik kismini cok sevmedim ben ama dogum kismi, ebeler mukemmeldi gercekten 🌸