Şükür bu yazıyı bana da yazmak nasip oldu 🌹
35 den beri düzenli ve düzensiz sancılarım vardı. Doktorum sağolsun çok ilgili ve ılımlı yaklaşıyordu her isteğime. 38. Haftada artık sancılarım düzenli hale gelmesine rağmen yetersizdi.
Bu 2. Gebeliğim olduğu için ilkine göre çok daha bilgili geçti. Gel zaman git zaman ben doğum yapacağım zamana kadar hep squat, çömelme, ördek oturuşu, hurma, aksak yürüyüş, merdiven çıkma, sıcak duş vb. Herşeyi yapmaya özen gösterdim.
Perşembe günü sancılarım başladı hafif hafifti ama artık geleceğinden emindim sanki. Akşam selâ verilirken anneme hayırlı günde doğum yakacağım gibi geliyor anne hadi hayırlısı olsun diyerekten hareket etmeye başladım. Cuma günü zaten kontrolüm olduğundan hastaneye gitmek istemedim o gün.
Gece hafif hafif sancilarım vardı ama pek aldırış etmedim yine uyuyabildigim kadar uyudum. Sabah kontrole gittim. 3 cm açılmam olduğunu öğrendim. Doktorum acile sevk etmek istemiyorum zaten sende istemiyorsun ben baya bir uyardım vajinayı bu hafta sonu gelir diye düşünüyorum yoksa da pazartesi günü acildeyim direkt yanıma gelirsin dedi. Nst çekiminde de sancılarım vardı ama taşikardi oluşmuş yeniden bakalım deyince bende bir tedirginlik oldu sebepsiz yeniden nst çekildi sancılarım vardı. Eve gönderdi.
Geldiğimizde saat öğleden sonra 3 dü.
Eve geldikten sonra bir şeyler yedik. Sancım hala devam edince eşimle birlikte olduk. (Çok işe yarıyor sancı arttırmada bende) eşim gece işe gidecekti hemen yattı. Ben hâlâ sancılı şekilde akşam için bir şeyler hazırladım annem geldi ilk oğlumla birlikte 7ye doğru. Ben düne göre sancılarım düzenli ve daha şiddetli dedim ve oğlumun kuvvetine sıcak su doldurttum anneme. İçine oturdum ikindim hissiyat olmasada. Sonra sıcak su ile duş aldım bı baktım kan ile mukuslu akıntım geliyor. Sancılarım daha da artmıştı. Annemi çağırıyorum oğlumla dışarı çıkmış kardesimden öğrendim 😅 zorlayıp biraz daha altında kaldım suyun ve sancım gelince hep ıkındım. Baktım kanama artıyor bende perine masajina başladım vajinamı baya bir uyardım kiiii hiç durulmaz bir hâl aldı. Hemen havlu istedim ve çıktım banyodan eşime seslendim annemi çağırması için de kardeşimi gönderdim. Kanamam devam ediyor ve sancılarım 2 dkya 2-3 kez aralıklı geliyordu saniyeleri az az. Her sancıda hep ıkındım ama (baya etkili oldu kendimi zorlasam da)
Evin içinde yürüdüm squat çektim vs derken artık doğum olacağı kesindi çünkü sancılarım 1 dkdan az ve uzun süreli geliyordu. 2 saat evde sancı çektim. Kayinvalidemle bir gidecektik eşim alıp geleyim annemi öyle gidelim evde dur istersen demesine rağmen bende geleceğim deyip çıktık evden ki alt komşum sesimi duyup bende geleyim mi dedi (3 yaşında ve 11 yaşında çocukları var) yok abla saol dememe rağmen durun bende geleyim ne olur ne olmaz deyip hemen evden çıktı. Halı hazırda bekliyorum zaten sesini duyuyorum eve geldi baya bir dedi ve baya bir masaj yaptı omuzuma belime kollarıma, sakin kalmam için konuşup dualar etti 🥹
Kayinvalidemi de aldıktan sonra sancılarım devam ediyor ve ben hala oturduğum yerden bile ıkınma yapıyorum 😅
Hızla hastaneye gittik (yakın mesafedeyiz)
Acilin önünde oturan kadın hemen tekerlekli sandalye getirdi güvenlik için duran adamda koşarak asansörü çağırdı. O anda bile herkese teşekkür ettim dualar eşliğinde. Hemen dogumhaneye aldılar açıklık kontrolü yapıldı ki 6-7 cm denildi. Damar yolu açıldı bebeğin nabzı var mı diye bakıldı. Yatış işlemlerini yaparken ıkınma dediler hep korkularından 😅 hemen dogumhaneye alalım deyip içeri girdim. Ay doğum mu yapacağım diye gülerek girdim içeri 🤭
2 ebe ve 1 hemşire ile doğumu suyumu patlatarak başlattılar. Su patlayınca daha da arttı sancılarım. Sancı gelince bağırmadan sadece ıkın durunca söyle bize dediler. Bir yandan da çok güzel moral verdi hemşire. 22:20 de hastaneye geldik işlemler vs derken doğumla birlikte toplamda 30 dk sürdü ve 22:50de oğlum Araz’ı kucağıma aldım. ❤️🥹
İlk oğlumu 2 sn görüp kuveze koydular solunum yetmezliğinden kaynaklı, şükür korktuğum olmadı bu doğumda…
Bu da benim doğum hikayem kızlar. Sizlere bir nebze de olsa umut olmuşumdur inşallah. Sormak istediğiniz sorular varsa cevaplayabilirim seve seve ☺️🌹