Yaprak- korkutmak istemem ama rahimde veya üreme organlarının herhangi birinde iyi veya kötü huylu tümör olması sonucundada yükselebilir. Kayınvalidenizin yaşı 50 riskli hasta grubunda senelik yada 6 ayda bir smear testi yaptırmasını öneririm dediğim gibi en doğrusunu kadın doğum doktorları bilir ben hemşireyim kontrole gitmesinde fayda var. Menopoz döneminide unutmamak lazım genelde 40 yaş üsyü kadınlarda biraz artabilir beta ve buda testte pozitif çıkmış olmasına neden olabilir