Aylaa123 Merhaba, bu dediğinize katılmıyorum. Hamileliğimin ilk dönemlerinde çalışıyordum. Benim bulunduğum serviste sürekli hopluyor, zıplıyor ve dönüyordu. Ben de kendimi çok kötü hissediyordum ve bu durum sabah, akşam 1 saat olmak üzere günde 2 kez yaşadım. Haftada 10 kez sürekli böyle olduğunuzu düşünün. Gün boyu yorulmayıp serviste yoruluyordum. Hamile olmadan önce asla etkilenmiyordum. Servisteyken o kadar kötü oluyordum ki, hep bayılacak gibi oluyordum. Yakın çevreme de içim titriyor gibi hissediyorum diyordum hep.
Ayrıca bu sporla eş değer bir durum değil bence. Ben de aktif spor yaptım, hatta spor salonunda bile çalıştım. Hamileliğinden önce düzenli spor yapanlar bu rutinine tabii ki hamilelik süresi boyunca da devam etti. Sporu aktif yapıyorsanız, hamilelikte de rutininiz oluyor. Doktorlar da rutininiz ise devam edin diyor zaten.
Hamilelikten önce serviste hassasiyetiniz yoksa bile hamilelik döneminde olabiliyor. Bu kesinlikle sporla eş değer bir durum değil. Spor yaparken hormonlar stres hormonu salgılamıyor. Tam aksine vücudu rahatlatır düşüncesi oluyor. Zaten sporda irade ile yapılan bir şey. Serviste maalesef böyle bir durum yok, zorunluluktan bindiğiniz bir durum. O yüzden böyle hassas konuları yadırgamamak gerekir diye düşünüyorum. Evet ilk kez duyunca tuhaf geliyor ama maalesef hamilelikte de hiç bir şey olmaz diye durum yok :)