melike180423 zorunlu kısmından emin değilimde yaptırmak da fayda var hastaneler ne kadar steril olsada önlem alınması her zaman iyidir siz ve bebeğiniz için yapılıyor sonuçta ben ilk hamilelikte iki doz vurdurdum şimdi tek doz kendi istediğim için vurduruyorum çünkü sezeryan oluyorum önlem iyi