Kızlar merhaba. Bebeğim 2.5 aylık ve ilk zamanlar yenidoğan zamanlarında normal kendi kendine uyuyordu. Sonradan aşırı gaz problemimiz olmaya başladı ve bazen 10 saat hiç uyumadığı oluyordu sallayınca sakinleşiyordu ve ben de salladım uyuttum. O günden beri de sallıyordum bırakıyordum yerine uyuyordu. Son 3 haftadır sallamayı bıraktığım an uyanıyor her an dizimde ya da beşiğinde sallıyorum ve yerimden bile kalkamıyorum. Uyutmamayı denedim pes edip kendisi uyusun diye ama uyumuyor sadece ağlıyor her yolu deniyorum kendi kendine uykuya geçemiyor. Dün inatlaştım uyutmadım ağladı falan sonra kendi kendine uykuya daldı 15-20 dk sonra tekrar uyandı. Anlayacağınız sallanmadığı sürece asla deliksiz uykuya geçemiyor (gece hariç). Sallamayı bırakınca en fazla 10 dk sonra uyanıyor.
Gelelim asıl konuya. Gittiğim yerlerde resmen zorbalanıyorum yok kucağa alıştırmışsın yok sallamaya alıştırmışsın. Kendi çocukları akıllı her yerde duruyor diye herkesi öyle sanıyorlar. Gerçekten çok moralim bozuluyo bebeğim normal değşlmiş gibi sanki hiç ağlayan bebek görmemişler gibi davranıyolar. Ben de her yolu deniyorum rutinler oluşturuyorum her gün aynı saatte uykuya geçiyor zaten ama gündüz uykuları için sallamaktan başka hiçbir yol bulamadım. Gittiğim yerlerde ya da birisi gelince eleştirilmekten çok yoruldummm kimseyi görmek istemiyorum artık.
Tecrübeli anneler siz söyleyin ne yapabilirim