Allah yardımcınız olsun. Hep derim birine edilebilecek en kötü beddua “uyuz ol” filan demektir herhalde. Öyle zor ki geçen kış ailecek olduk ilaçlara bi servet yatırdık evdeki kremlerin,losyonlarin,şampuanların, sabunların haddi hesabı yoktu. Esimle kızım benim kadar kötü olmadı ben yaralarımı doktora göstermekten bile utandım acık yara haline gelmişti kasinmaktan. Siz siz olun benim kadar kaşımamaya çalışın çünkü izleri geçmedi.
En iyi gelen şey bence kükürtlü sabun. Sonra da losyonlar. Sabah losyonlari sürüp akşam yıkanıp iyice kurulanıp tekrar sürüyorduk. Bi şişeye 1e 1 olacak ölçüde beyaz sirke ve su karıştırdık kaşıntıya dayanamadığımiz zaman onu sikiyorduk biraz yakıyor ama hemen kaşıntıyı kesiyor.
Biz kışın olduk sanırım tek avantajı buydu çünkü uyuz sıcağı severmiş yorgan bile örtmuyorduk üstümüze. Şimdi hava sıcak olunca atlatması da zor oluyor. Eczaneye karışım yaptıracaktık adam önünüzde en az bekleyen 30 kişi var demişti o bize dönene kadar atlattık çok şükür.
Bütün kıyafetleri yıkayıp havalandırmanız gerekiyor. Evdeki akliniza gelebilecek her şeyi. Ben kışın yikayamadigim için siyah çöp poşetlerine doldurup 3 gün dışarıda bekletmiştim.
Keselerinizi değiştirmeniz, havlularınızı her duştan sonra yüksek derecede yıkamanız gerekiyor. Kimse kimsenin eşyasını kullanmamalı evde. Bütün havlular,nevresimler yıkandıktan sonra ütülenmesi gerekiyor.
Ve bir ara kaşıntı geçiyor insan tamam atlattım diyor kremleri filan bırakıyor sakın öyle yapmayın çünkü bi kaç gün sonra kaşıntı daha da fena tekrar başlıyor.
Çok zor bi süreç bilgilendirmek için uzun uzun yazdım çünkü biz bu bilgileri alana kadar mahvolmuştuk, Allah yardımcınız olsun Allah kimsenin de başına vermesin çok geçmiş olsun