Güzel anne adayları selamlar. Sizleri çok sıkmadan, kısaca çoookk pozitif doğum hikayemi anlatacağım. Belki 1 kişiye de olsa yardımcı olurum🥰 hamileliğim çok zor ama çok zor geçti, gerçekten artık dayanılmayacak gibiydi. İlk 6 ay kusmalar, iştahsızlık -7 kilo… (hamilelikten önce balon gibi şişerim düşüncesi vardı ama günden güne eriyordum) bütün değerlerim yerlerdeydi, doktor damardan kan vermeyi bile teklif etti ama bir başkasının kanını kabul etmek istemedim, sonuçta karnımda bi can vardı ve verenin huyunu ahlakını bilmediğim için istemedim. 7. Ay da kan sulandırıcı (oksapar) iğne vurulmaya başladım, pıhtı değerim çok yüksekti, göğüs kafesimde ağırlık vardı kaç kere nefesim kesiliyordu ağlayarak hastaneye gidiyordum. Dahiliye, mide, kardiyoloji, göğüs bütün bölümlere gittim. En sonunda göğüs bölümü pıhtı değerin çok yüksek akciğerden şüpheleniyorum dedi, ilaçlı tomografi istedi ama hamilelikten dolayı tabii ki kadin doğumcum onay vermedi. Doğum yapana kadar sabredecektim başka çaresi yoktu. Göğüs bölümü bu ağrıların devam ederse, pıhtı değerin düşmezse normal doğuma onay vermiyorum dedi. Bunu kadin doğumcuma söylediğim de git bir daha konuş detaylı bi yazı getir bana dedi tamam dedim araya haftasonu girmişti 37. Haftada bi cumartesi günü çatı muayenesi oldum. Doktorum 1 cm açıklık var ve normal doğuma elverişlisin dedi, pazartesi göğüsle konuş gel dedi, 2-3 gün ağrıların ve kanama olabilir normal çünkü orayı tetikledim dedi. Çatı muayenesinde kasarsanız gerçekten çok acıyor, doktordan çıktıktan sonra acayip sövdüm ve eve gelince ağladım acıdan sinirlerim çok bozulmuştu kendime kızıyordum niye kastım diye. Neyse cumartesi akşamı ağrılarım başladı doktor normal dediği için kafaya takmadım ama gece 2 kere sancı vurdu. Sabahleyin ağrılarım sıklaşmıştı hiç öyle 1 saatte bi falan değildi 15 dakikada bi falandı hep kısa süreliydi. Aslında yalanci sancılar olduğunu düşündüğüm için de hiç sorun etmedim. Sağolsun annem çok destekti bu süreçte ❤️sancın geldikçe kalk gez dedi kalktım gezdim merdiven indim çıktım. (Bu arada fitil kullanıyordum 35. Haftada bıraktım, zaten benim kız gelmeye meraktı 😅) evde annem küvet hazırladı, sıcak su sancıların yalanciysa gevşesin geçsin diye 2 kere orda kan pıhtı gibi geldi biraz ürktüm ama doktor normal demişti. Sıcak sudan çıktıktan sonra adımlarımı atamamaya başlamıştım. O an bi şüphe ettim ve nst çekilmeye gidelim dedim eğer sancılar yalanciysa gece rahat olalım diye. Hastaneye gittik nst, ebeler, muayene derken ebe senin doğumun başlamış 10 cm açıklıkla gelmişsin demez mi 😳 ben başladım ağlamaya beni sezeryana alın ben doğuramam yapamam bilmem ne, o an korku başladı ama ebelerim çok iyiydi tam desteklerdi. Ben doğum konusunda hiçbir bilgi sahibi değildim, bilinçsiz olmak istedim deneyimleyip görmek istedim, kimin nasıl doğurduğuna kulak asmadım ve iyi ki öyle yapmışım. Sizlere tavsiyem, günde 5 hurma 1 dilim ananas yiyin. Ben atlattım Allah sizleri de bir avazda kurtarsın inşallah ❤️ ha bu arada ben doğurduysam bence herkes doğurur 😉 bu konu da tek destekçim eşimdi çünkü kimse normal doğum yapabileceğime inanmıyordu, kendim de dahil. Normal doğumu çok istiyordum ama korkuyordum meğersem korkulacak hiçbir şey yokmuş bana inanıp, güvenebilirsiniz. ❤️ siz ve bebişleriniz sağlıcakla kalın 🐣