chaos Nazoss06 indirect coombs diye bir testti sanırım onu yapıyorlar 28 haftalıkken bir iğne oluyorsun bide doğumdan sonra 72 saat içinde yapıyorlar benim ikinci gebeliğim yine 28 haftalıkken olacağım tabi kanaman olursa daha erken yapıyorlar
Irmakabla Nazoss06 eşimle bendede var ilk gebelikte hem 28 haftada hem doğum sonrası vuruldum eğer ilk gebelikte vurulmayıp ikinci gebelik düşünüyorsanız sorun teskıl edıyormuş oyüzden vurulun derım
gamzenuraydin 28 hafta da doktor kontrolünde vurulması gereken bir iğne bu uyuşmazlık iğnesi. Kalçadan yapılıyor, iğne vurulduktan sonra ufak bir sızlama bırakıyor
Benimminikim Nazoss06 yapılması şart ama bana ilk gebeligimde bebeklerin kan grubu pozitif olduğu için doğumdan sonra yapmışlardı bebeğin kan grubu negatif olunca gerek olmuyo diye biliyorum ama 28. Haftada yapmamislardı bi doktora sorun
gamzenuraydin Nazoss06 doktor yanlış hatırlamıyorsam eğer ıdb diye bir kan testi yapması gerekiyorr, sonucunda eğer bebeği etkileyen bir durum varsa yaptırman gerektiği söyleniyor
Kaderozy Nazoss06 hamilelikte hiç vurulmadim ama doğumdan sonraki 48 saat içinde bebek seninle aynı kan grubunda değilse mecbur vurulman gerekiyor ikinci gebelik için anne vücudu bebeği kabul etmiyor vücuttan atmaya çalışıyor
Kaderozy Nazoss06 hayır bebekle senin aranda değil senin kanın negatif eşinin poziitf olmasıyla eşinle aranda kan uyuşmazlığı oluyor bundanda bebek etkileniyor
demet21- İlk gebelikte bebek doğduktan sonra iğne yapıldı .ki kızımın kan grubu benimki ile farklı .2.gebelikte 28.haftaya kadar herhangi bir kanama gecirmiyorsaniz.28.hafta da yapılacak
Ozlmkeykub Nazoss06 28 Haftalık olduğunda doktor test yapıyor eğer test sonucun negatif olursa iğne olmalısın eğer pozitif olursa bebeğin kanı ile senin kanın arasında sorun var demektir hemen riskli gebeliğe yönlendirme yapıyorlar. Bizde de var ben 29. Haftada oldum bebek doğunca bebeğin kanına bakacaklar eğer pozitif olursa bir daha iğne olacağım ama eğer negatif olursa gerek yok. Bence aksatılmaması gereken bir konu 🌸
Elif2907 Simdi benim 0rh pozitif kanım eşimin arh pozitif ilk gebeligimde vurulmadim ve ilk cocugum babasinin kanini aldi ikinci gebeligim bu yaptirmam lazım mı acaba
Nhrr Elif2907 sizin uyuşmazlık yokki. Sizin negatif eşinizin pozitif olması gerekiyor diye biliyorum. Doktora yine bir sorun isterseniz.
Nhrr Nazoss06 ilk gebeliginizde bebek etkilenmiyor ama 28. Haftada vurulmaniz gerekiyor. Doğumdan sonra eğer bebeğin kanı pozitifse tekrar vurulmaniz gerekir. Bir sonraki gebeliginizi korumak icin yapılıyor iğneler. Yoksa diğer gebelikte bebeği sizin kanınız öldürüyor. Birde eğer kanamaniz olursa gebelik içinde yine vurulmaniz gerekiyor.
Nazoss06 Nhrr şimdi oldu 👍 Bende bebekle benim aramda olan bir bağ yoksa bu testte babasıyla birlikte bir uyuşmazlık çıkmamıştı bizde bakalım ne diyecekler