Merhaba kızlar doğum parası doğum yaptıktan sonra bebeğin kimliğini çıkartıyorsun ondan sonra sosyal vakfına gidiyosun orda size form veriyolar o formu dolduruyosun ondan sonra 15 20 gün sonra postaneye kimliğin ile gidip çekebilirsiniz PTT kartın varsa kartada yatabilir kontrol edersin zaten süt parasına eşin maaşlı ise eşinin maaşına yansır eşin çeker