Her şeyden önce deneyimimden yola çıkarak fikir vermek istiyorum 💭
• Çevremiz de kim olursa olsun illa akıl verenler olacak
Doymadı o çocuk , Aranıyor , mama verelim
İlk doğumdan çıktıktan sonra
Ben sezeryan oldum canlarım ;
Kesinlikle meme ucu çıkmamış olsa bile eliniz ile meme uçlarınızı uyarın bebek tutmaya çalışacak vazgeçmeyin !
Meme ucu silikon uç kullanmayın ! Uç kısımı çok uzun bebek ememiyor ve kusuyor boğazına kadar gidiyor uç
Doymadığı ve kesinlikle ek takviye ver diyenlere direnin
Doktor/ Hemşire demediği sürece
Ki denilse de sürekli olarak değilde kendinize göre ayarlayın Anne sütünden öte değil
( Sarılığı için ilk bi kaç günde sadece geceleri verdim)
Israrla memeye koydum
Ucu olmamasına rağmen tuttu ve emiyor çok şükür 🙏
Temmuzun bunaltıcı sıcağında doğum olduğu için zıbın ve müslin örtü ile bebeğimi sardım fakat üşüttü
Kesinlikle ne olursa olsun sizden bi kat fazla giymeli gerçeği var !
Lohusa depresyonu kesinlikle var
Yanınızda ki refakatçi olanları ya çok dinlenmeyin yada kafanıza göre birini çağırın derim
Geceleri çok ağlamışlığım var
Her şeye inanın
Ama çok güçlüyüz
Bebek ile kendime anneliğe alışma süreci oluyor
Sorumluluk yapabiliyor muyum
Daha iyi olabilirim
Gibi gibi çok çok değişik duyguları yaşıyorsun
Bebeğin uyku düzeni olmuyor malasef gündüz çok uyuyup gece az yada tam tersi
Herşeyiniz çok farklılaşıyor
•İlk duşa girdiğimde ağladım mesela kendime bi alanım kalmadığı için lohusalığın vermiş olduğu değişik ruh halleri falan
Evlat çok güzel bir duygu ve yorucu ama herşeye değiyor
• Kendinizi ihmal etmeyin önce can
Siz iyi olursanız sütünüz de evladınıza bağnız da çok iyi olur
Asla her işi kendinize yük etmeyin eşinizden veya yanınızda kalanlara iş verin
Utanmayın
Çekinmeyin
Beklemeyin belki yapar diye
Ve anne ile bebek arasında görünmeyen mucizevi bir bağ var
Anne olunca anlayacaksınız
Doydumu
Aç mı
Bi yeri mi ağrıyor
Gazı mı var
Kusacakmı
Sanki Herşeyi önceden hissediyorsun o bağa inanıyorum
Anneden başka kimse hiç bir şey bilmez sadece ezbere konuşurlar o kadar
( kaynanam mamaya sardı verelim verelim diye tutturdu
Dedim evladım onu istemiyor beni arıyor meme istiyor verdirmedim
Sarılığı için verelim ne dedi o ara duygusal boşlukta iken 1 gün boyunca verdi bebeğim mememi reddetmeye başladı eliyle itiyor acayip şekilde ağlıyor ben de bi yandan
Göğüslerim şişti ağrısı bi kenara evladıma mama verdim diye çok pişman ve korkmaya başladım memeyi unutursa diye çok şükür memeyi iki gün reddetti tekrar başladık )
Bu süreçler yıpratıyor ama bi yandan da öğretiyor anneliği
Hepimiz çok güçlü anneyiz
Ve hayla Annesine düşkün anneyiz 😇🥰
Her zaman akıl alacağız tam olmuş olsak da
Anneler iyi ki varsınız
Sağlıkla büyüsün inşallah bebişler 🦋
Sizler kendinize iyi bakın 😇
Eklemeler yapılabilir arkadaşlar 😎