elifgunduz21 benim riskli bir durumum olduğu için sezaryen olucam ve özelde olacak. Ama bu riskli durumu öğrenmeden önce de sezaryen ve özelde istiyordum (ilk gebelik ve normal doğum korkusu yüzünden istiyordum mecburiyete döndü) riskli durumum olduğu için iki yerde de takipliyim kendi isteğimle. En başından beri hem devlet hastanesine gidiyorum hem özele. Pimpirikli bir insan olduğum için böyle ayarlamıştım. Devlete gittiğim randevuyu 2 hafta sonrasına özele denk getirip 2 haftada bir bebeğimi görüyordum. Devlette ne tansiyon takibi ne de kilo takibi yapmıyorlar. Benim gittiğim hastane ile ilgili de olabilir, okuyorum bazı devlet hastaneleri ve doktorlar da çok ilgili. Ama bizde o durum yok. Mesela devlet hastanesi takipliyim ya aynı zamanda. Kendi doktorum şeker yuklemesi istemedi, kac haftalik oldum seker yuklemesi ile ilgili hiçbir şey söylemedi devletteki doktorum. Yani aslında benim durumum riskli olduğu ve korktuğum için çift taraflı devam ediyorum. Yoksa devletteki doktoruma ne doğru düzgün soru sorabiliyorum ne cevap alabiliyorum. Erken çıkmak için aynı anda iki hasta alıyorlar mesela ne sorabilirim ki başka hastanın yanında. Riskli bir durumum olmasa dahi sanırım devlette devam etmeyi düşünmezdim büyük konuşmayayım. Ama dediğim gibi her hastane bir değil. Bir kilo takibi bile yapılmayan yerde devam etmezdim herhalde ki hamilelikte ne kadar önemli kilo ve tansiyon..