asilhelen merhaba, korkunuz çok normal , bebeğimiz için endişe etmek kadar doğal bir şey yok, ama gönlünüzü ferah tutun, doğumdan sonra her şey netleşecektir ve doktorlar sizi en doğru şekilde yönlendirecektir. Evet ben doğum yaptım bebeğim 8.5 aylık, sol böbreği multikistik displastik, 3 tanesi büyük diğerleri küçük çok sayıda kistten dolayı sönmüş bir yapıda ve normal bir şekilde oluşumunu tamamlayamamış bir böbrek. Çok şükür sağlıklı şu an normal bebeklerden hiçbir farkı yok. Doğduğunda çeşitli kan ve idrar testlerin yaptırdık, ultrasona girdi tabiki hem sağ hem sol böbrekten. Bu şekilde 6 aya kadar nefroloji kontrollerimiz aylık oluyordu, şimdi 3 ayda bir kontrole gidiyoruz. Eğer aksi bir durum olmazsa da kontrol sıklığı giderek azalıyor. Belirli bir yaştan sonra da nükleer tıp bölümüne gidip kistli böbrek için acaba çalışma fonksiyonu var mı, varsa yüzde kaç oranında çalışıyor ya da hiç çalışmıyor mu bunu öğreneceğiz. Şu anlık bu şekilde ilerliyoruz, dediğim gibi bebeğim elhamdülillah gayet iyi bir durumda ekstra dikkat ettiğimiz çok da bir şey yok esasında bakarsanız, kirli bezle çok durmamasıma özen gösteriyorum, mümkün olduğunca hasta etmemeye çalışıyorum, hastalık dönemlerinde bağışıklık güçlendirici şeyler vermeye çalışıyorum, ek gıdaya başladık tuz tüketimine ve su tüketimine dikkat ediyorum. Yani birçok anne de bunları bu şekilde yapıyor zaten. İçinizi ferah tutun sabahlara kadar makaleler okuduğumu neyi nasıl yapacağımı bilemediğimi kendimi hep en kötü senaryolara hazırladığımı şu an hayal meyal hatırlıyorum, boşuna kendimi de bebişi de strese sokmuşum diyorum. Tabii annelik böyle bir şey orası ayrı :)