Bebeğiniz yoğun bakıma girmezse( inşallah öyle bir durumla karşılaşmazsınız) . Yani bebeğinizde sürekli yan yana olacaksanız. Çalışan anne değilseniz. Pompa gerekli bir şey değildir. Son zamanlarda o kadar post ve yorum görüyorum ki herkes pompa alıyor daha doğum olmadan. Pompa gerekli şartlarda alınabilecek bir şey gereksiz sağım mastit yapar. Zaten lazım olduğu anda medical veya e bebek gibi yerlerde hemen alınabilmesi mümkün şeyler bunlar. Bebeğinizi aktif emzirirseniz ki 40 ı çıkana kadar gak dese meme guk dese meme vereceksiniz. Bunun dışında gündüz maximum 2 gece de 1,5 saatte bir emzireceksiniz sarılık yükselmemesi açısından. Hem sütünüz artar emzirdikçe hem bebek doyar. Pompaya gerek olmadan emzirme sürecinizi ilerletirsiniz. Bebekte emme problemi olursa dil dudak bağına bakılmalı doktor farkeder zaten. Ama ben biraz yatayım eşim, kv, kardeşim, annem bebeği doyursun derseniz sağıp kaşık biberon veya şırınga ile besleyebilirsiniz. Ama emzirmek dışındaki çoğu alternatif genelllikle meme reddi ile sonuçlanıyor.