1 yıldır gebe kalamadığım için özelde iyi bir doktora randevu aldım bugün eşimle birlikte gittik benim her şeyim normaldi sadece hsg çekilmedim hiç eşimde daha önce sperm testi vermişti ve varikosel çıktı düşük seviye de doktorum eşimin testini çok beğenmedi gibi geldi bana test yaptırdığımız yeri de tavsiye etmezdim orada yaptırmanızı dedi ama biz başka bir yer bulamamıştık ne yazık ki. Sperm sayısını ve hızını düşük buldu varikosel ameliyatı öneririm ve ya önermem dedi sperm sayın düşükse onu da ameliyat sonrası kaybedebiliriz dedi. Tahminimden daha yüksek düzeyde çıkarsa ameliyat hiç önermem tüp bebek için yeterli dedi. Kızlar sadece tek seçenek tüp bebek öncesi hangi seçenek ve yolları denediniz inanın hiç bir bilgim yok