Burcu395 iki doğumda zor ama hangisi dersen 2 doğumuda deneyimlemiş biri olarak ikisinin de sürecini şöyle anlatabilirim
Normal doğumda 4,5 saat sadece çektim sancı dediğimde sadece son yarım saat 45 dakika şiddetli sancıydı diğerleri normal hafif bir adet ağrısıydı geriye kalan 4 saat yani son yarım saatte açıklık tam olduktan sonra doğum oldu toplamda 5 saatte doğurmuş oldum. Doğumdan sonra en fazla 2 saat sonra rahat bir şekilde kendi ve bebeğim işini halledebiliyordum. 2-3 tane dikişim vardı sadece çok rahat bir doğum geçirdim sadece son yarım saat bir saat gibi bir süre zorluk çektim ondan sonrası benim için çok kolaydı. Normal doğum biter bitmez tüm ağrı ve sızın bir anda üzerimden kalktı sanki hiç yaşamamışım gibi hatta yanımda yardımcı bir abla vardı o üzerime giydirecekti dedim istemiyorum abla sağ ol ben kendim yaparım ayağa kalktım elbisemi giydim sandalyeme oturdum ve yukarı çıkarıldım öyle rahattı. dikişlerim hiç rahatsız bile etmedi sadece dikişimin bakımında yanlış yaptığım için iyileşme sürecini uzattım.
Sezeryan doğum için diyebileceklerim de
Suyum gelmişti hastaneye gittim açıklığa bakıldı açıklığım yoktu. Sancım vardı ama doğum ilerlemiyordu Bu şekilde bir süre bekledik tekrar muayene edildiğimde açıklığım olmadığı için ve bebek içeride susuz kaldığı için acil sezaryen aldım. İlk uyandığımda çok fazla ağrım vardı 4 saatin sonunda zorla kalktım ki acı eşigim yüksektir. Buna rağmen öyle oldum 3 gün boyunca hastanede kaldım gazım çıkmadığı için çok büyük bir sıkıntı yaşadım ne yaparsam yapayım gazımı çıkartamıyordum. 3 günün sonunda taburcu oldum tam bir süre de ağrılarım aralıksız devam etti. 2 hafta boyunca normal doğum sancısı çeker gibi hem sancı çektim hem dikiş ağrılarım oldu. Şu anda çok şükür atlattım o günleri ama ağır bir iş yaptığımda kendimi zorladığımda veya çok yorulduğumda veya hasta olduğumda sezaryen yerim sürekli ağrıyor ve sızlama yapıyor. O zaman Keşke her şey yolunda gitseydi ve normal doğum yapsaydım gerekirse dikişim fazla olsaydı ama olmasaydım diyorum bunun sebebi de sonrasında ki o iki haftalık normal doğum sancısı ve sezeryan yeri ağrısı üzerine aradan aylar geçmesine rağmen hatta yıl sezeryan yerimin sürekli ağrı ve sızi yapması. Sezeryandan sonra bildiğin muhtaç kaldım yanındaki insanlara
Her doğum kendine özeldir bunun ben farkındayım ama gözün gördüğü yaşanılan bir şey var. Şimdi bana hangisi dersen ben Normal doğumu seçerdim tekrardan olsa duyuyorum okuyorum o kadar çok kulaktan dolma bilgi var ki rahim sarkması vajina genişlemesi abartılan dikişler ve dıdısının dıdısından duyulan bilgiler ben kendim ve çevremden gördüğüm ve yaşadığım kadarıyla bunların hiçbiri olmadı kimsede hatta sezaryen olup rahim sarkması yaşayan biliyorum idrarını tutamayanı kötüleme değil bu şimdi böyle olmaktansa en azından dikişim olsun altında O iyileştikten sonra ben zaten günlük hayatıma devam ediyorum hiçbir sıkıntım olmadan ama sezeryan yerinin ağrısını ömür boyu çekiyorum ve çekeceğim gibi duruyor.
Eğer imkanlar normal doğum için el veriyorsa sonuna kadar normal doğum derim zorunluluk durumu olur benimki gibi bunlar her zaman saygım var ama normal doğum daha çabucak toparlıyor insanı