Haticekrks Tetanoz aşısı yapılan anne adayında oluşan antikorlar bebeğe de geçer ve bebeği yenidoğan döneminde oluşabilecek tetanoz hastalığına karşı koruma sağlar. Hamilelikte yapılmasının nedeni bebeği yenidoğan tetanozundan korumaktır.Bebeğin doğum sırasında kordonunun (özellikle evde doğumlarda) steril olmayan bir aletle, bıçakla vb. kesilmesi sonucu bebekte tetanoz gelişebilir. Bunu googleden aldım canim. Ben oldum 2 doz oluyorsun doktorum mutlaka ol dedi. Bazi doktorlar kişiye bırakıyormus bilmiyorum artık.