Burcu395 bir buçuk sene önce filan alındı benim gömülü yirmiliğim, aşırı korkuyordum ben de, canım çok kıymetlidir dolgu yapılırken ayılıp bayılan biriyim hatta diş taşı temizliğinde bile bana anestezi yapıyor doktorum 🥴 ama hiç korktuğuma değmedi. Zaten işlem anında hiçbir şey hissedilmiyor, tabi o sesleri duymak hışır hışır diş etinin dikilmesi filan biraz kötü ama acı - hissiyat hiç olmuyor. o uyuşukluk 3-4 saat de gidiyor. İşlemden sonra sürekli yanağıma buz koyduğum halde ertesi gün yanağım şişti, endişe etmiştim ama normalmiş şişlik. İki üç gün kadar şiş yanak ile dolaştım, 7-8 gün sonra dikişlerim alındı, dikiş alınmada da lokal anestezik sprey sıktılar çok hafif sızladı aşırı acımadı. Ama gömülü dişi normal bir duş hekimi değil çene cerrahı çekmeli kesinlikle, benim dış doktorum yıllardır gittiğim çok iyi, tecrübeli bir hoca ama beni cerraha yönlendirdi gömülü yirmilik için, iyiki de öyle yapmış, komplikasyon olmaması için mutlaka iyi bir çene cerrahı yapmalı. İşlemden sonraki gece duz yatmamak, neredeyse oturur vaziyette uyumak gerekiyor, 5-6 gün sadece sıvı besleniliyor, kolay değil ama korkulacak kadar da zor değil 😊 işlemden sonra antibiyotik isteyin ve mutlaka hem antibiyotik hem de sprey kullanın enfeksiyon v.s. riski olmaması için, çok yumuşak cerrahi işlem sonrası kullanılan fırçalar var eczanelerde onlardan edinip hafifçe fırçalayın ve asla asla taneli şeyler yemeyin, sadece sıvı olsun, pirinçli çorba yemeyin mesela, o dikiş aralarına filan kaçıp o şekilde kaynarsa küretaj gibi bir işlem gerekiyormuş uğraştırır sizi.