Zelis_ozdrgn şimdi bazı şeyler moral bozulmasın diye anlatılmıyor her doğum süreci ve acı eşikleri farklı oluyor ama bazı şeylerin öğrenilip faydalanılması da gerekiyor çaresiz kalmamak için ne yapacağını bilmek için..bu konuda hassassan bundan sonrasını okuma iki doğum hikayemi anlatıyorum 😅şöyle anlatayım ilk doğumum olbameddeydi doktorlar yaptırsın doğumu diye düşündüm devlette doktor girmiyor ya o mantıkla özelde devam ettim ama önemli olan ebenin ilgisi tutumuymuş olbamed bu konuda sınıfta kaldı 👎🏻 Serkan beye takipliydi izinliydi doğum zamanımda gece boyu sancı çekince toyaksiye kontrole gittim gebelik boyunca ilk defa gitmiştim nst sancı çıkmıyor rahim kapalı falan dedi döndüm eve dört beş saat sonra dayanamayınca sancıya acilden giriş yaptık..ve benimde ilk doğum tecrübem yok doğumhane de annem eşim ve ben bir odadaydık ben sancı çektikçe onlar üzülüyor stres oluyordu onların stresi beni daha çok strese sokuyordu ebe nerde desen sadece açılma kontrolü yapıp gidiyordu ben sanki defalarca doğurmuşum gibi oda da bırakıp gitti hep ben sancı çekerken ne yapacağımı nasıl davranacağımı bilmiyordum ıkınamıyorum nefes alamıyorum ne deseler algılayamıyorum ve doğuma az kala gelip sen böyle yaparsan bebek kanalda boğulur zarar gelir şöyle olur ama ben gerçekten ne yapacağımı bilmiyordum..doktor son 20 dakika falan değil oldu o da bebeğin çıkışına az kalmıştı çok zorlanıyordum yönlendirmelerini anlayacak yapacak gücüm kalmamıştı iğne yapıp kesi atıp bebeği çıkarmaları bir oldu ve ben o kesiyi iliklerime kadar hissettim uyuşmamıştım o kadar sancının üstüne o kesiyle feryat figan doğurdum ve ben o gün 11-12 saat boyunca kan kaybından su kaybından ayağa kalkamadım kalktıkça baygınlık geçirdim tansiyonum düşüp durdu olması gereken budur doğum kolay değil diye düşünüyordum ta ki ikinci gebeliğe kadar..o kesiyi genelde hissetmiyorlarmış ben parayla rezil oldum orda..10 gün dikişlerin üstüne oturamadım yerimden kalkamadım ağrılı geçti hel uzanık haldeydim..olbamedde doğuracaksan kesinlikle gebe okulu ve ebelerle iş birliği içinde ol tanış umarım iyisi denk gelir ve yardım istemeye çekinme
İkinci hamilelikte baştan sona devlette takipliydim zaten bütün doktorları iyi..baştan sona ilk doğumda yaşadıklarımın korkusu vardı gebe okulunda cennet hanım var onunla tanıştım ilk travmatik olaylarımı anlattım ve her seferinde içimi döktüm rahatlattı..doğumhaneyi de gezdim ebelerle de tanıştım doğum öncesi içim daha rahat ve tecrübeli gittim.. servis kısmına gelirsek benim doğumdan önce 31.haftada şeker takibi nst takibi için yatışım vardı orda günlük temizlik kapı pencere silmeye kadar yaptıklarını da gördüm banyosu zaten deterjan kokusu hiç sevmiyorum eksik değildi gayet rahat ettim..
ikinci doğumu da anlatayım ben vaktinden önce suni alarak planlı doğum yaptım doktorlar girmiyor nöbetine denk gelen olursa uğruyorlar o kadar ama vardiya değişim öncesi de sonrası da olan ebeler hem güleryüzlü hem ilgiliydi pilates topu matı verip gerekli hareketleri de gösterdiler hep içimi rahatlatarak ilerledi..kesi kolay kolay atmıyorlar perine masajı yapıyorlar jellerle öyle doğumu gerçekleştiriyorlar yan oda da ilk doğumu olan birini kesisiz doğurttular mesela ama gel gör ki benim ilk doğumumun dikiş yerlerini bir türlü esnetemediler sertti diye kesmek zorunda kaldılar ve ben yalvardım uyuşmamı bekleyin diye kesiyi hissetmedim ebelerle iş birliği içinde çok güzel oldu doğumum ve dikişler atıldıktan sonra ayağa kalkınca yürüyebiliyordum gayet kendimdeydim benim için en iyi kısım buydu sonrasında da hareket kısıtlılığım olmadı çok rahat oturup kalktım yürüdüm çok şükür..Doğumhanede iki kişilik iki oda var ve yanımda birinin olması benim için çok iyi oldu birbirimize destek olarak o anları tecrübelerimizle daha kolay geçirmeye çalıştık ilk doğumun aksine çaresizce ne yapacağımı bilmeden beklemedim..
Son olarak doğum için tavsiye vereyim normal olacaksa kesinlikle YouTube’dan nefes alma ıkınma sancı gelince ne yapılması gerekiyor bunları öğren..sancılar şiddetlenmeden pilates topuyla başka hareketlerle açılmayı hızlandırıcak şeyler öğren o arayı hareketli geçir açılma hızlansın sancılar şiddetlenince hareket etmek zorlaşıyor çünkü..