Moeder devletse isteğe bağlı sezaryen yapmaz evet, benim ilk bebeğimde gelişim geriliği vardı tam 37 haftada yatışımı yaptılar, açılma olması için vajinadan fitil verdiler suni sancı da taktılar ama ben hiç sancı hissetmedim bu yüzden açılmam da olmadı, 2 gün öyle doğumhanede açılma bekledim, allahtan sancım yoktu da rahattım, zaten açılma olsa zaman çabuk geçecek doğum olacak, ama boş boş yatmak sıkıcıydı, en son beklemenin anlamı yok dedi doktor bebek zaten beslenemiyo deyip sezaryene aldı. Ama benimle beraber yatan başka bi arkadaş onda da aynı gelişim geriliği vardı yatar yatmaz suni sancıyla 3 saatin içinde doğum yaptı çıktı maşallah 🤗 yani suni sancı ile başlatıyorlar doğumu sürekli de açılma kontrolü yapıp yoksa fitil koyuyolar, bana 2 günde 3 tane fitil verdiler ama maalesef 🤷🏻♀️