gozdexx
Merhaba, sarilik degeriniz kac? Dususe gectiyse ce doktorunuz takviye mama verin demediyse vermeyebilirsiniz ama her cocuk farkli ml iciyor isterseniz 30 ml yapip bir deneyin sut sonrasi ya da 15 ml verin bakalim icecek mi eger icer ve kusmazsa takviye yaparsiniz.
Sutunuz sagdikca/bebek emdikce artaracaktir bol bol dinlenin, uyumaya calisin size yardimci olacak biri varsa eger ve 3-4 lt su icin sutunuzu en cok bunlar arttirir. Ek olarak kuru incir yiyin, incir uyutmasi yapin, tahin tuketin, taze sogan, bulgur, rezene kaynatip icin ben de birkac kere bestlak kullandim ama doktorumuz onermedi danistigimda birden sisiriyor ben onermiyorum demisti ama siz de pediatriatinize danisin muhakkak. Bir de sut sagarken ml olcmeyin bakmayin devamli kac ml geldiginde strese girersiniz neden gelmiyor diyerek. Ben mesela bazen sagiyorum disari uzun sureli cikacaksam her zaman rahat emziremiyorum diye bir dolu biberon aliyorum yanima bir sagiyorum mesela tek memede biberon doluyor sonra baska zaman sagiyorum iki memeyle biberon zor doluyor. Sagdiginiz saate, uykunuzu alip almamaniza vs bircok etkene bagli olarak sutunuz farkli oranlarda gelir.
Sagdiginiz icin sunu da yapabilirsiniz ben bunun da faydasini gorudgume inaniyorum ben hep emzirdim saat basi bazen yarim saatte bir. Emmedigi zaman uyudugunda da sagma yonteminin adini unuttum ama onu yaptim. 20 dk bir kere sagin 10 dk bekleyin 10 dk daha sagin tekrar 10 dk bekleyip 10 dk daha sagin power pumping miydi neydi adi arastirabilirsiniz. Yani memeyi ne kadar uyarirsaniz sut o kadar cok gelir mantiginda zaten bu yontem de.
Meme uclariniz icin de lansinohun lanolinli kremi vardi onu oneririm. Cok gecmis olsun, saglikla buyusun yavrunuz.