Hilalsny bu 5 yıl üzeri memur olma şartı doğum izni değil memuriyetteki 12 aylık aylıksız izin için geçerli ve en fazla 2 kez bölebiliyorsunuz, kıdem kademe ilerlemesi durduruluyor izin bitene kadar ve idarenin söz hakkı var bu izni verirken, personel açığım var diyip reddebiliyolar.. ben bu sene 9 aylık bu izni kullandım, 3 ay hakkım kaldı.
Annelik iznini çocuk 2 yaşını dolduruna kadar istediğiniz kadar bölme hakkı tanınarak alabilirsiniz, kıdem kademe ilerlemeniz devam eder. Öğretmenler için 6 ay ve üzeri izin alınca kadro milli eğitime çekiliyor, dönene kadar yerinize başkası gelme ihtimali var o yüzden genelde dönemlik izin alınır. İlk 6 ay ve sonrası için süt izni saatleri farklılık gösterebiliyor, kurumunuzun sizin istediğiniz saatlere ayarlaması lazım, hatta anlayışlı bir idareciniz varsa süt saatlerini toplayıp haftada 1 veya yarım günü boşaltabilirsiniz bile. 2020 de pandemi sebebiyle uzaktan eğitim verdik, 2021 den beri annelik iznine ayrıldım peş peşe, iznim bitince memuriyet izni, şimdi Ekim sonu tekrar annelik iznine dönücem 😅