Ciğeri etkilenir diyorlar sanki çocuk duman çekiyor gibi… Şimdi sigarayı bırakmak elbette çok zor ama şunu düşünün sigara içtiğiniz zaman sizin kanınızda karbonmonoksit dolaşıyor. Karbonmonoksit ne demek? Oksijeni tutan bir molekül. Yani kanda oksijen taşınmasını engelliyor. Mesela dumandan zehirlenip ölen kişiler karbonmonoksit zehirlenmesi yaşarlar. Yeterli oksijen alınamadığı için yaşam son bulur. Sigara içerken yaşam son bulmuyor elbette ama bebeğin küçücük bededininde karbonmonoksit dolaşmasına gerek yok yani daha dünyaya gelmeden neden böyle bir şey yaşasın? Ne kadar çok sigara içerseniz o kadar çok karbonmonoksit kanınıza geçer. Ne kadar çok sigara o kadar çok risk demek. Sonucu ciğerlerin etkilenmesinden daha kötü belki de başka organ gelişimleri de etkileniyor. O kadar da sona gelmişsiniz riske atmaya gerek yok maksimum 2 hafta dayanmanız gerekiyor.