Denizdemiralay önce sağım yaparak sütünü şırıngaya doldur, mama kullanıyorsan da mamayı doldur. Yanına güvendiğin sabırlı birini al, önce psikolojini hazırla bebeğinin çok güzel emeceğini hayal et, rahat bir pozisyon al, bebeğini emzirme pozisyonuna getir, memeyi ağzına ver, istemese de kafasından hafifçe bastırın, biriniz şırıngadaki sütü mamayı memenin üstünden ağzından akacak şekilde sıkın, sütü hissettikçe memeye yaklaşmaya alışmaya çalışacak. Hiç vazgeçme ağlayınca üzüleceksin ama yine de denemeye devam et. Bebekten bebeğe değişebilir ama benim bebeğim üç günde falan tuttu memeyi. Yine de prematüre olduğu için tam ememiyor ama önceki haline göre çok çok iyi durumdayız. Seninki kaç gün sürer Allah kerim ama her beslenme saatinde bu yöntemi deneyebilirsin, biberonu lütfen bırak. Kaşık biberona ya da şırıngaya geç. Benim sütüm yetmediği için mama veriyorum kaşık biberonla. Birkaç kez de küçük fincanla falan içirdim maşallah gayet iyiydi. Elbette hiçbiri memenin yerini tutmaz. Ben sütüm olmasa da pes etmedim sen de etme, emzirdikçe artar dediler açıkçası benim artmadı. Bir memeden hiç süt gelmiyor ama aynı dakikada o memede de tutuyorum. En azından psikolojim yerine geldi. Sadece biberon verdiğim günler kendimi annesi gibi değil de bakıcı gibi falan hissediyordum, beni sevmediğini düşünüyordum. Çok şükür geride kaldı, memede tuttukça bağın da kuvvetleniyor