Arkadaşlar burada çok fazla kafa karışıklığı var. Bir doktor olarak paylaşmak istiyorum. Ben de dün 75 gr şeker yükleme testimi yaptırdım. Aç karna kan veriyorsunuz, sonra gazlı olan içeceği içiyorsunuz koladan daha şekerli değil sadece gazı biraz rahatsız ediyor. Daha sonra birinci ve ikinci saat kan veriyorsunuz. Arada hiçbir şey yememeniz ve su içmemeniz gerekiyor.
Peki bu test neden yapılmalı, bir zararı var mı ?
Tabiki bir zararı yok iki üç dilim yediğiniz baklava tatlılar ya da çikolata ile eşdeğer şeker miktarı var.
Tam tersine zararı olan şey şekeriniz varken farkında olmamanız. Bebeğinizin plesenta ile beslenmesi bozulabilir, erken doğum, gelişme geriliği, tansiyon yüksekliği , preeklamsi, plesenta problemleri vsvs birçok durum için risk oluşturur. Belki de basit bir diyet ile kontrol altına alabileceğiniz bir durum bebeğiniz ve sizin için riske dönmesin.
Not:Gebelikte alınan kilolar ve human plesental laktojen isimli gebelikte salınan hormon zaten şekere yatkınlık yapar, yani risk faktörü olmadan da şekeriniz çıkabilir.